کد خبر: ۸۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

رحیم زارع

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

یکی از عمده گلایههای مردم پیرامون مشکلات ناشی از عملکرد سیستم بانکداری الکترونیک است، چرا که در ماههای اخیر با وجود مزایای فراوان این روش گزارشهای زیادی مبنی بر سرقت از حسابهای بانکی ارائه شده است. مشخص نیست که اطلاعات عابربانکها از چه طریق در اختیار هکرها قرار میگیرد، ضمن اینکه تعدد سرقتهای صورت گرفته از حسابهای بانکی نشان میدهد که سطح امنیتی تراکنش مالی بانکها به وسیله اپلیکیشنهای مالی پایین است.

البته نمیتوان مانع استفاده از سیستم بانکداری الکترونیک شد، اما لازم است بانکها در خصوص ارتقای سطح ایمنی این روش به طور جدی اقدام کنند، ضمن اینکه لازم است با هکرهای حسابهای بانکی برخورد جدی صورت بگیرد تا مجازاتها در این زمینه بازدارنده باشد.

اینکه گفته شده بعد از سرقت یا اسکن عابر بانک مردم روند ممانعت از خالی شدن حسابهای بانکی کُند صورت میگیرد، قابل قبول نیست، چرا که این امکان وجود دارد تمام پسانداز یک کارمند در مدت زمان کوتاهی از حسابش خالی شود.

هماکنون لازم است بانکها، پلیس فتا و قوه قضائیه برنامهریزی دقیق و هماهنگی داشته باشند تا سارقان و هکرهای بانکی نتوانند حساب مشتریان بانکها را با شگردهای مختلف خالی کنند.

منبع: خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار