کد خبر: ۸۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
اولین نشست میز مطالعات اجتماعی بیمه با موضوع پذیرش راننده محور شدن بیمه شخص ثالث و حمایت اجتماعی از آن در پژوهشکده بیمه برگزار شد.

در این نشست دکتر کردبچه رئیس پژوهشکده، دکتر سامری عضو هیأت مدیره شرکت بیمه تجارت نو، سازگار مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، اسدنژاد مدیر آموزش و پژوهش شرکت بیمه ایران ، دکتر بدره، عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا و دکتر امیری، کارشناس حقوقی پژوهشکده حضور داشتند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه در نخستین نشست این میز محورهایی مانند "چگونه می‌توان راننده محور شدن بیمه شخص ثالث را بازاریابی اجتماعی (Social Marketing) کرده و برای آن پذیرش، علاقمندی و حمایت اجتماعی کافی فراهم نمود؟" و "چه مقاومت‌های اجتماعی در قبال این اقدام پیش‌بینی می‌شود و چه سیاست‌های ارتباطی-رسانه‌ای را باید در مواجهه با آن داشت؟" و " راننده محور شدن بیمه شخص ثالث چه تأثیرات اجتماعی در کلیت فرهنگ و به‎طور خاص در فرهنگ بیمه خواهد داشت؟ " بررسی شد.
لازم به ذکر است میز مطالعات اجتماعی بیمه از ابتدای مهرماه سال جاری به منظور پژوهش ابعاد اجتماعی و فرهنگی بیمه در جامعه ایرانی در پژوهشکده بیمه آغاز به کارکرد و یکی از اهداف این میز آن‌ است که در کنار تعریف و مدیریت پژوهش‌ها و تالیف و ترجمه کتب تخصصی مرتبط، پذیرای گفتگوهای برنامه‌ریزی‎شده و مستمر برای کاوش وجوه موجودیت فرهنگی و اجتماعی بیمه با حضور اساتید و کارشناسان این زمینه باشد.
یادآور می شود این میز بر ضرورت ابعاد جامعه‌شناختی و مردم‌شناختی صنعت بیمه از جمله فرهنگ بیمه، پذیرش فرهنگی نسبت به سیاست‌های بیمه‌ای، آسیب‌شناسی اجتماعی خدمات و سازمان بیمه، ظرفیت پژوهیِ فرهنگ ملی برای توسعه و شکوفایی بیشتر آن تاکید دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: