کد خبر: ۸۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
این موجودات توانایی تزریق زهر به ما از طریق دهان، پنجه‌ها و ... دارند و این زهر می‌تواند هرکاری کند از فاسد کردن پوست گرفته تا از کار انداختن اندام‌های بدن!

برترین‌ها: مارها، عنکبوت‌ها و حشرات، موجودات زیادی در طبیعت هستند که برای شکار یا محافظت از خودشان زهر دارند. این موجودات توانایی تزریق زهر به ما از طریق دهان، پنجه‌ها و ... دارند و این زهر می‌تواند هرکاری کند از فاسد کردن پوست گرفته تا از کار انداختن اندام‌های بدن!

افراد بدشانسی که نیش موجودات سمی را تجربه می‌کنند، ممکن است دچار یک تورم کوچک یا حتی مرگ شوند. هیچ یک از ما به طور مطلق از نیش موجودات در طبیعت در امان نیستیم، بنابراین بهتر است آگاهی خود را درباره آن‌ها افزایش دهیم. در این مطلب با وحشتناک‌ترین و دردناک‌ترین زهر‌های موجودات در طبیعت آشنا می‌شوید.

زهر عنکبوت گوشه‌نشین قهوه‌ای (Brown Recluse)

دردناک ترین زهرهای دنیا

می‌گویند زمانی یک دختر جوان به آرایشگاه می‌رود تا موهای خود را درست کرده و به شکل حلقه ببافد. یک روز او از سردرد شدید شکایت می‌کند، سردردش آنقدر شدید بوده که نمی‌توانسته جلوی گریه خود را بگیرد، بنابراین مادرش او را به اورژانس می‌برد تا علت سردرد را پیدا کنند.

پزشکان شروع به باز کردن مو‌های بافته او می‌کنند تا ببینند آیا سردرد علت فیزیکی دارد یا نه. ناگهان کل پوست سر دختر کنده شده و در دست آن‌ها می‌افتد. پزشک وحشت‌زده پوست و مو را روی زمین می‌اندازد و یک دسته عنکبوت گوشه‌نشین قهوه‌ای از موهایش بیرون می‌آیند که تمام این مدت در موهایش زندگی می‌کرده و با گزیدن پوست سرش، باعث پوسیدگی آن شده بودند. شاید این ماجرا فقط یک افسانه باشد، اما اثرات نیش عنکبوت گوشه‌نشین قهوه‌ای کاملا واقعی هستند.

سم آن‌ها حاوی پروتئینی است که باعث می‌شود بافت شما از درون به بیرون فاسد شود و فاسد شدن از محل گزش آغاز می‌شود. وقتی پوسیدگی شروع شد (دو تا سه روز بعد از گزش) تنها گزینه شما این است که محل فاسد شده را جدا کرده، زخم را ضدعفونی کنید و پیوند پوستی بگیرید.


زهر مار کبرا

دردناک ترین زهرهای دنیا

کبرا‌ها مار‌های جالبی هستند، اما زهر آن‌ها اصلا جالب نیست. حتی لازم نیست مار کبرا خودش را به زحمت بیندازد و شما را بگزد تا بدنتان را سمی کند، یک کبرای سرحال و بدجنس به راحتی می‌تواند از فاصله ۲ متری زهر خود را به چشمان شما پرتاب کند. این زهر نه تنها شما را کور می‌کند بلکه صدمه می‌زند.

از آن بدتر اینکه اگر زهر وارد جریان خون شود، تنها ۳۰ دقیقه فرصت دارید تا نجات پیدا کنید، در غیر این صورت در اثر خفگی می‌میرید. زهر کبرا روش جدیدی برای کشتن قربانیان خود دارد: زهر خودش را به گیرنده‌های مسئول حرکت دیافراگم (عضله‌ای که ریه‌های شما را حرکت می‌دهد) می‌چسباند و مانع دریافت دستورات مغز برای حرکت می‌شود. اگر یک سوم گیرنده‌ها به خطر بیفتند، تنفس متوقف می‌شود و در اثر خفگی می‌میرید.


زهر سنگ‌ماهی (Stonefish)

دردناک ترین زهرهای دنیا

می‌دانستید نوعی ماهی وجود دارد که می‌تواند به طرز دردناکی شما را بکشد؟ درمورد مار یا حیوانی با دندان‌های تیز صحبت نمی‌کنیم، در مورد یک نوع ماهی زشت و ساده صحبت می‌کنیم که کف اقیانوس می‌خزد و با نام سنگ ماهی شناخته می‌شود، چون شبیه سنگ است.

اشتباه گرفتن آن با سنگ دقیقا همان کاری است که ممکن است منجر به مرگ شما شود. اگر به طور اتفاقی روی یکی از خارهای این ماهی‌ پا بگذارید، مرگ فجیعی را تجربه خواهید کرد. زهر سنگ‌ماهی از طریق مکانیسمی که دانشمندان هنوز کاملا آن را درک نکرده اند، پروتئینی را در جریان خون شما آزاد می‌کند که شبیه به زهر مار کبرا است. با این حال، سنگ‌ماهی نه تنها با متوقف کردن حرکت ریه‌ها شما را خفه می‌کند، بلکه باعث درد شدید، تشنج، گرفتگی عضلانی شدید، آسیب قلبی و فلج شدن هم می‌شود.


زهر شیرماهی (Lionfish)

دردناک ترین زهرهای دنیا

اگرچه شیرماهی به اندازه سنگ‌ماهی کشنده نیست، اما تلاش خود را می‌کند که چند گالن اشک از چشم قربانیانش بیرون بکشد. بسته به تعداد تیغ‌هایی که به شما برخورد می‌کند، این ماهی‌های زیبا اما ترسناک، باعث درد، تعریق شدید، مشکلات تنفسی و اگر بدشانس باشید، فلج شدن می‌شوند و سپس غرق می‌شوید.


زهر ستاره دریایی تاج تیغی (Crown Of Thorns Seastar)

دردناک ترین زهرهای دنیا

اگر گرفتار خارهای تیز و وحشتناک ستاره دریایی تاج‌تیغی (که حتی می‌تواند لباس و دستکش غواصی را سوراخ کند) شوید، فورا درد ناتوان کننده‌ای را تجربه خواهید کرد و بعد از آن دچار خونریزی و تورم شدید می‌شوید. هرچند معمولا علائم ظرف ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت خود به خود برطرف می‌شوند، اما اگر آنقدر بدشانس باشید که دوز زیادی از زهر وارد بدنتان شود، دچار بی‌حسی، استفراغ، سردرد شدید و در موارد بسیار نادر فلج می‌شوید.


زهر عقرب بارک آریزونا (Arizona Bark Scorpion)

دردناک ترین زهرهای دنیا

عقرب‌ها درست از کابوس‌های انسان بیرون آمده و وارد دنیای بیداری شده اند تا ما را به وحشت بیندازند. عقرب بارک آریزونا بدترین بدترین‌ها است، هم از نظر ظاهری و هم از نظر سمی بودن. در حالی که بیشتر عقرب‌ها برای انسان بی‌ضرر هستند و درد و تورم کمی ایجاد می‌کنند، اگر عقرب بارک آریزونا تصمیم بگیرد از زهرش روی شما استفاده کند، آسیب جدی به شما وارد می‌کند.

زهر عقرب بارک آریزونا باعث درد شدید، تورم، بی‌حسی، کف کردن دهان، مشکلات تنفسی، تشنج و گاهی خفگی می‌شود.


زهر هیولای گیلا (Gila Monster)

دردناک ترین زهرهای دنیا

اگرچه زهر هیولای گیلا نسبتا ملایم است، اما روش انتقال آن وحشتناک است. برخلاف مار‌های سمی، هیولای گیلا دندان هایپودرمی ندارد. هیولای گیلا برای اینکه زهر خود را وارد بدن شما کند، نه تنها نیش نمی‌زند، بلکه بخشی از بدن را محکم گرفته و می‌جود، اغلب جلو و عقب می‌رود تا زخم را پاره کند و بتواند آن را آلوده به زهر کند. خود زهر بسیار دردناک است و هیچ پادزهر شناخته شده‌ای برای آن وجود ندارد. این زهر هرگز باعث مرگ انسان نشده، اما باعث درد وحشتناکی می‌شود.


زهر عنکبوت بیوه سیاه (Black Widow)

دردناک ترین زهرهای دنیا

با کمال تعجب، عنکبوت بیوه سیاه یک قاتل کوچک سر به زیر است. برای اینکه این موجود کوچک شما را نیش بزند، باید واقعا آن را تحریک کنید و بعد منتظر یک لحظه بسیار بسیار بد باشید.

عنکبوت بیوه سیاه یکی قوی‌ترین زهر‌ها را در دنیای عنکبوتیان دارد و تنها با یک نیش می‌تواند یک مرد بالغ سالم را از پا درآورد و نحوه کشتن آن هم بسیار وحشتناک است.

نیش این عنکبوت، سمی را درون خون آزاد می‌کند و سیستم عصبی شما را مختل می‌کند. در عرض چند دقیقه، کنترل بدنتان را از دست می‌دهید و عضلات شما مکررا موج درد شدیدی را تجربه می‌کنند، عضلات شما به شدت می‌گیرد و حتی با درمان تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد. مطمئنا اگر کمک پزشکی به موقع دریافت کنید بهبود می‌یابد، در غیر این صورت مرگ بسیار وحشتناکی را تجربه خواهید کرد.


زهر شاهین رطیل (Tarantula Hawk)

دردناک ترین زهرهای دنیا

شاهین رطیل یک حشره بزرگ ترسناک است. دلیل نامگذاری آن هم این است که رطیل‌ها را شکار می‌کند و می‌خورد. هرچند زهر آن‌ها کشنده نیست، اما به قدری دردناک است که فقط یک نیش آن‌ها می‌تواند یک مرد بالغ را از کار بیندازد. اگر این حشره شما را نیش بزند تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که روی زمین دراز بکشید و فریاد بزنید تا درد آن تمام شود.


زهر نوک‌اردکی (Platypus)

دردناک ترین زهرهای دنیا

نوک‌اردکی هم مو دارد و هم منقار! هم تخم می‌گذارد و هم شیر می‌دهد. علاوه بر این خارهای ۱.۲ سانتیمتری روی پا‌های کوچکش دارد که زهر تولید می‌کنند. اما نه فقط یک زهر عادی، بلکه ماندگارترین و دردناک‌ترین زهر در دنیای حیوانات!

این درد قوری، کاملا ویرانگر و بی‌پایان است. از همه بدتر این که از هیچ مُسکنی نمی‌توان برای آن استفاده کرد. حتی مورفین هم نمی‌تواند درد آن را آرام کند، هیچ کاری برای متوقف کردن درد نمی‌توان کرد مگر از بین بردن کامل منطقه آسیب دیده. عضلات این ناحیه خشک می‌شوند، می‌لرزید، عرق می‌کنید و از درد و زهر استفراغ می‌کنید. از همه بدتر این که این درد فجیع ۳ ماه ادامه دارد. یعنی به مدت ۹۰ روز، هر روز درد می‌کشید، استفراغ می‌کنید و رنج می‌برید.‌

در واقع نمی‌میرید، اما آرزو می‌کنید که کاش می‌مردید!

منبع: listverse

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار