کد خبر: ۸۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
بانک جهانی امسال نیز به رتبه‌بندی ۱۹۰ کشور جهان بر اساس درجه سهولت انجام کسب و کار پرداخت. شاخص انجام کسب وکار بانک جهانی شامل ۱۰ زیرشاخص شروع کسب و کار، اخذ مجوز ساخت ، دسترسی به برق، ثبت مالکیت، اخذ اعتبارات، حمایت از سهامداران خرد، سهولت پرداخت مالیات، تجارت فرامرزی، سهولت اجرای قراردادها، ورشکستگی و پرداخت بدهی است.

بهبود رتبه ایران در شاخص سهولت کسب و کار

رتبه ایران در شاخص جهانی سهولت کسب ‌وکار در مقایسه با سال قبل یک رتبه افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بانک جهانی امسال نیز به رتبه‌بندی ۱۹۰ کشور جهان بر اساس درجه سهولت انجام کسب و کار پرداخت. شاخص انجام کسب وکار بانک جهانی شامل ۱۰ زیرشاخص شروع کسب و کار، اخذ مجوز ساخت ، دسترسی به برق، ثبت مالکیت، اخذ اعتبارات، حمایت از سهامداران خرد، سهولت پرداخت مالیات، تجارت فرامرزی، سهولت اجرای قراردادها، ورشکستگی و پرداخت بدهی است.

ایران در رتبه بندی امسال بالاتر از کشورهایی همچون اکوادور و نیجریه و پایین تر از کشورهایی همچون آرژانتین و برزیل در رتبه ۱۲۷ قرار گرفته است که این رتبه در مقایسه با رتبه کشورمان در سال گذشته، یک رتبه بهبود یافته است.

برترین کشورها در رتبه‌بندی امسال

نیوزلند موفق شد امسال صدرنشین رتبه بندی کشورهای جهان باشد. پس از این کشور نیز نام دو کشور آسیایی دیگر سنگاپور و هنگ کنگ به چشم می‌خورد. دانمارک، کره جنوبی، آمریکا، گرجستان، انگلیس، نروژ و سوئد به ترتیب در رده های بعدی امسال ایستاده اند.

بدترین کشورها در رتبه‌بندی امسال

سومالی با ایستادن در رده صد و نودم بدترین کشور از نظر عملکرد در رتبه بندی امسال بوده است. اریتره، ونزوئلا، یمن، لیبی، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، کنگو، چاد و جزایر تیمور نیز در رده های بعدی انتهایی فهرست قرار گرفته اند.

رتبه دیگر کشورها

به جز رتبه شگفت آور گرجستان و حضور در جمع ۱۰ کشور برتر، برخی از کشورهای دیگر نیز موفق شده اند با جهش زیاد نسبت به سال گذشته خود را فراتر از کشورهای توسعه یافته مطرح کنند. در رتبه بندی امسال مالزی در رده دوازدهم بالاتر از استرالیا ( چهاردهم)، امارات ( شانزدهم) و فنلاند ( بیستم) قرار گرفته است. آلمان در رده بیست و دوم و کانادا در رده بیست و سوم ایستاده اند و روسیه با تصاحب جایگاه بیست و هشتمی، بالاتر از ژاپن ( بیست و نهم)، چین ( سی و یکم)، فرانسه ( سی و دوم)، ترکیه ( سی و سوم) و سوئیس ( سی و ششم) ایستاده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار