کد خبر: ۸۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

سلامت نیوز: بسیاری از افراد برای کاهش وزن ورزش‌های سنگین یا رژیم‌های سخت را انتخاب می‌کنند. اما رژیم‌های سنگین بدون رعایت برخی نکات بی فایده است. نکاتی که بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما بی نهایت مفیدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت انتخاب، گاهی با چند نکته ساده می‌توان به سرعت به نتیجه مطلوب یعنی کاهش وزن رسید:


به بشقاب خود توجه کنید

سعی کنید همیشه به محتویات بشقاب خود توجه کنید. درواقع خود را فریب ندهید. این درست نیست که تصور کنید، چون در بشقاب خود سالاد یا نان سبوس دار گذاشته اید، حق دارید در بشقاب خود غذا‌های چرب نیز جای دهید. درواقع بسیاری از افراد که رژیم دارند متوجه نیستند که در کنار غذا‌های سالم در حال استفاد از غذا‌های ناسالم هستند.


روزانه ۶ تا ۱۲ فنجان آب بنوشید

نوشیدن آب و مایعات بیشتر در اغلب رژیم‌ها مورد تاکید است، اما جالب است بدانید با مصرف ۶ تا ۱۲ فنجان آب در روز می‌توانید امیدوار باشید با سرعت بیشتری لاغر شوید. بسیاری از افراد وقتی تشنه هستند، احساس گرسنگی می‌کنند. در نتیجه نوشیدن آب می‌تواند منجر به پیشگیری از پرخوری ناشی از تشنگی شود.


روی تمدد اعصاب خود تمرکز کنید

یا "نگرش ذهنی مثبت" رژیم بگیرید. درواقع اغلب افراد وقتی افسرده یا عصبی هستند در رژیم خود نیز دچار شکست می‌شوند و نتیجه مناسبی نمی‌گیرند؛ بنابراین اگر به حاظ عصبی تحت فشار قرار دارید بهتر است ابتدا روی اصلاح وضعیت عصبی خود تمرکز کنید.


با پنیر خداحافظی کنید

متاسفانه این روز‌ها اغلب فست فود‌ها و غذا‌های رستورانی شامل پنیر‌های چربی مثل پنیر پیتزا می‌شود. حتی در دستور برخی سالاد‌ها نیز پنیر وجود دارد. پنیر‌های خامه‌ای و پنیر پیتزا بزرگ‌ترین دشمنان رژیم محسوب می‌شوند. اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید با پنیر پیتزا خداحافظی کنید.


سالاد را فراموش نکنید

این ترفند کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی در لاغری شما ایجاد کند. سعی کنید همیشه سالاد را در رژیم غذایی خود بیفزایید و هر گاه احساس گرسنگی کردید یک سالاد سبک بدون سس یا با سس ماست یا روغن زیتون و سرکه را جایگزین کنید.

برچسب ها: رژیم لاغری ، کاهش وزن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار