کد خبر: ۸۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
براساس صورت های مالی شش ماهه نخست سال 1398 یکی از خودروسازی ها در حدود 206 میلیارد ریال هزینه صرف تبلیغات نموده است. آن هم در شرایطی که حدود 50 درصد بازار منحصرا در اختیار این شرکت است

آیا صنعت خودرو با مشکل نقدینگی مواجه است؟

براساس صورت های مالی شش ماهه نخست سال 1398 یکی از خودروسازی ها در حدود 206 میلیارد ریال هزینه صرف تبلیغات نموده است. آن هم در شرایطی که حدود 50 درصد بازار منحصرا در اختیار این شرکت است

به گزارش"خط بازار"وضعیت خودروسازی کشور چندان رو به راه نیست. صورت های مالی این شرکت به وضوح بر این موضوع صحه می گذارد. به طور مثال شرکت ایران خودرو در شش ماهه نخست سال 1398 بالغ بر 53.116 میلیارد ریال زیان داشته است. این شرکت در حالی با چنین وضعیتی مواجه است که انتظار می رود مدیریت هزینه ها با محوریت تامین نقدینگی تولید سرلوحه تیم مدیریتی جدید ایران خودرو قرار گیرد.

تبلیغات به عنوان یکی از ارکان مهم سرفصل هزینه ای از جمله شاخص هایی است که می تواند تدبیر مدیریت جدید ایران خودرو را در مدیریت هزینه ها را ارزیابی کند. براساس صورت های مالی شش ماهه نخست سال 1398 شرکت ایران خودرو در حدود 206 میلیارد ریال هزینه صرف تبلیغات نموده است. آن هم در شرایطی که حدود 50 درصد بازار منحصرا در اختیار این شرکت است و اساسا یک شرکت زمانی اقدام به تبلیغات سنگین می نماید که سهم ش در بازار اندک و رقبای متعددی داشته باشد.

اینکه در شرایط کمبود نقدینگی مبالغ میلیاردی صرف تبلیغات شود، خود یک علامت سوال است و لذا این ابهام مطرح است که این هزینه ها در چه مواردی هزینه شده و عایدی آن برای این شرکت چه بوده است؟ به طور حتم شفاف سازی روابط عمومی ایران خودرو در روشن شدن موضوع کمک شایانی خواهد کرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: