کد خبر: ۸۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
درحالی یکی از اعضای کمیسیون صنعت در شرکت تابعه ایران خودرو هیئت مدیره است که به نظر می رسد عضو هیئت رئیسه مجلس از این موضوع بی اطلاع می باشد.

خط بازار نوشت: وضعیت صنعت خودرو به روشنی موید آن است که این صنعت نیازمند به تغییرات اساسی و تحولات ساختاری دارد. با تغییر چند بخشنامه در نحوه فروش و قیمت هیچ اتفاقی محسوسی در این صنعت رخ نخواهد داد. وابستگی به خارج، مشکلات نقدینگی، مدیریت سنتی، محصولات قدیمی و ... مسائل روبنای صنعت خودرو هستند که ریشه در لایه های ساختاری و زیربنایی دارد. از این رو می بایست قدری عمیق تر به راه حل ها اندیشید.

از منظر نگاه ساختاری شاید شاه بیت تمامی مشکلات کنونی را در حضور ناکارآمد دولت بایستی جستجو کرد. چرا که دولت ها در اقتصاد ایران نشان داده اند نه تنها در بنگاه داری موفق عمل نکرده اند بلکه این قبیل شرکت ها را به پاتوقی برای حضور افراد غیرمرتبط تبدیل نموده اند.

حضور افراد مختلف از جمله سخنگو یک نهاد امنیتی تا مدیران ارشد دولتی و نماینده مجلس در شرکت های تابعه خودروسازی یکی از ده ها شاهدی است که این موضوع را ثابت می کند. در این باره سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به خبرنگار خط بازار گفت: من اطلاعی نسبت به حضور برخی از افراد از جمله نمایندگان در شرکت های تابعه خودروسازی ندارم ولی اصولا هیچ نماینده مجلس و یا مقام تصمیم گیر نباید شریک در حوزه اقتصادی به این معنا باشد.

وی با بیان اینکه من در خصوص حضور مقامات دولتی و یا نمایندگان مجلس در شرکت های تابعه خودروسازی اطلاعی ندارم، گفت: حضور این افراد منجر به تضاد منافع می شود.

اظهارات این عضو هیئت رئیسه مجلس در حالی است که طبق اسناد روزنامه رسمی و آخرین گزارش های موجود، ولی ملکی، عضو کمیسیون صنعت مجلس در حال حاضر در شرکت تولید موتورهای دیزل ایران به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره مشغول به کار است.

عضوبت نماینده مجلس در هیات مدیره خودروسازی

نام:
ایمیل:
* نظر: