کد خبر: ۸۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
مشهد دومین شهر بزرگ و معنوی ایران است. مشهد در شمال شرقی استان خراسان واقع شده است. مشهد شهری مذهبی است که حرم امام هشتم شیعیان، امام رضا علیه السلام در این شهر واقع شده است. در ایم مقاله می خواهیم 9 تا از مکان های گردشگری شهر مشهد را به شما معرفی کنیم.

9 جاذبه گردشگری  و زیارتی مشهد

مشهد دومین شهر بزرگ و معنوی ایران است. مشهد در شمال شرقی استان خراسان واقع شده است. مشهد شهری مذهبی است که حرم امام هشتم شیعیان، امام رضا علیه السلام در این شهر واقع شده است. در ایم مقاله می خواهیم 9 تا از مکان های گردشگری شهر مشهد را به شما معرفی کنیم.


مجتمع حرم امام رضا
مجتمع حرم امام رضا (ع) معروف به حرم رضوی ، در مرکز شهر است و برای این که به درک صحیح از وسعت شکوه آن برسید باید چندین بار از آن بازدید کنید. این مجتمع با هفت حیاط گسترده و مساحت تقریباً 600000 متر مربع ، با برخی اقدامات بزرگترین مسجد جهان است. میلیون ها زائر که همه ساله از سراسر جهان به حرم می روند، این بخش از شهر را با فضایی کاملاً فرهنگی و یک روح ملموس نمایش می دهند زیرا ببازدیدکنندگان شهادت امام هشتم را عزاداری می کنند. طرح ها و معماری  زیبا و شگفت، کاشی کاری و خطاطی عربی تقریباً در همه ایوان ها و مناره های بی نظیر وجود دارد، همچنین یک گنبد طلایی چشمگیر که به طور مرکزی در بالای خود حرم ایستاده است نمایی زیبا را به این مسجد بخشیده است.

موزه های مجتمع حرم
موزه های بی شماری که در داخل خانه مجتمع حرم در تور مشهد وجود دارد ، ترکیبی از نمایشگاه های عجیب و غریب است ، از مجموعه های تمبر به یادبود طوفان سفارت ایالات متحده ، گرفته تا مدال هایی که توسط ورزشکاران شیعه بدست آمده است. بخش فرش دارای بخش های خیره کننده (و همچنین عجیب و غریب) است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ حرم داشته باشید. به جستجوی "دفتر کمک به زائران خارجی" بپردازید که در آن کارکنان دوستانه مقالات مختلفی را برای شما ارائه می دهند. برای ورود به حرم باید از پوشش کامل برخوردار باشید و اگر چادر به همراه نداشته باشید می توانید در آن جا تهیه کنید.


پارک کوهسنگی
به گزارش سفر باتو ، کوه سنگی بهترین پارک مشهد و یک مکان عالی برای پیک نیک بعد از ظهر یا اوایل عصر است. جریان آبی کوچک از مرکز آن می گذرد که می توانید با بالا رفتن از سازندهای صخره ای یا عبور از پله های سنگی از آن عبور کنید. این پارک در اکثر شب ها با خانواده های ایرانی پر شده است .


بازار مشهد

زعفران مشهد مرکز زعفران جهان است و شما در هیچ جای دیگری غیر از بازارهای اطراف میدان فکاله آب ، توافق بهتری برای خرید آن با فروشنده نخواهید داشت. این ادویه که هر گرم آن برابر با هر گرم از طلا است ، یک سوغات عالی و امروزی است. همچنین فرش های مشهدی نیز بسیار معروف هستند و در تمام شهر های ایران طرفدار دارند. است یادگاری های زیارتی در خیابان ها نیز بسیار زیاد است.

بقوه خواجه ربیع

بقوه خواجه ربیع آرامگاه زینتی برای یکی از حواریون پیامبر اعظم ، واقع در شمال شرقی مشهد ، درست در خیابان خاجراب است. در سال 1612 تکمیل شده است ، این مقبره دارای کارهای کاشی کاری ایرانی ، نقوش گل های زیبا و یک گنبد مرکزی دلپذیر متقارن است. این آرامگاه محاصره شده توسط یک قبرستان بزرگ است ، جایی که ایرانیان ثروتمند هنوز هم می توانند یک قطعه خاکسپاری را در آن خریداری کنند.


آرامگاه فردوسی، طوس

حدود 40 کیلومتری خارج از مشهد شهر کوچک توس است که مترادف با محل تدفین شاعر ملی ایران فردوسی است. فردوسی، نویسنده شعر حماسه، شاهنامه (کتاب فارسی پادشاهان) در سال 1020 میلادی درگذشت و از آن زمان بقایای وی در طوس استراحت کرده است. شکل فعلی مقبره، بنای سنگی عظیمی است که تقلیدی از معماری هخامنشی است.


آرامگاه عمر خیام ، نیشابور
عمر خیام یکی از شعرای قرن دوازدهم است که مقبره آن در شهر نیشابور خراسان رضوی واقع شده است. این مقبره نیز مانند دیگر مقبره های شعرا مانند فردوسی بسیار ارزشمند است. آرامگاه عمر خیام نیشابور با فاصله زمانی 1 ساعته از شهر مشهد قرار داردو بازدیدکنندگان آن عموما طرفداران شهر و ادبیات هستند.

روستای کانگ
در خراسان رضوی روستاهای بسیاری وجود دراند که از مناطق گردشگری این شهر به شمار می آیند. روستای کانگ یکی از این روستاهاست که قدمتی هزارساله دارد. همچنین این روستا در دامنه کوه های بینالود و در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد واقع شده است. روستای کانگ با معماری پلکانی همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد و بسیار بازدیدکننده دارد.

برج رادکان

در فاصله ۷۴ کیلومتری شمال مشهد و ۲۶ کیلومتری شمال غربی چناران برج رادکان واقع شده است. این برج دارای گنبدی مخروطی شکل است که ساخت ساختمان آن احتمالاً در سال ۶۰۷ قمری به پایان رسیده‌است. برج رادکان توس، اثر خواجه نصیر‌الدین توسی فیلسوف، فقیه، ستاره شناس، ریاضی‌دان و منجم، پزشک و معمار ایرانی سده هفتم است و برای علاقه مندان به معماری باستانی بازدید از این برج می تواند بسیار جالب باشد. بلندای برج رادکان چناران در حدود ۳۶متر است.


 

نام:
ایمیل:
* نظر: