کد خبر: ۸۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
قشم معمولاً با فروشگاه‌ها و امکانات اقتصادی‌اش نزد مردم شناخته شده است ولی باید این را بدانید که این جزیره بزرگ شامل طبیعت زیبا و آثار باستانی نیز می‌شود و می‌توانید در آنجا به دیدن جاذبه‌های زیاد جزیره بروید و روزها سرگرم شوید.

در سفر به جزیره زیبای قشم از کدام اماکن بازدید کنیم؟

زیبایی‌های قشم:

قشم معمولاً با فروشگاه‌ها و امکانات اقتصادی‌اش نزد مردم شناخته شده است ولی باید این را بدانید که این جزیره بزرگ شامل طبیعت زیبا و آثار باستانی نیز می‌شود و می‌توانید در آنجا به دیدن جاذبه‌های زیاد جزیره بروید و روزها سرگرم شوید. از جمله این زیبایی‌ها دره ستاره و همین‌طور جزیره هرمز را می‌توان معرفی کرد، در ادامه به معرفی و توضیح برخی از این جلوه‌ها می‌پردازیم.

غار خربس: اینجا مجموعه‌ای از غارها است که به غارهای خربس مشهور هستند و در مجموعه تفریحی ساحل طلایی واقع‌شده‌اند، در آنجا امکانات مختلف مانند رستوران و کافه و همین‌طور تفریحات مختلف مانند جت اسکی و غواصی هم وجود دارد می‌توانید با رفتن به داخل این غارها به یک تجربه هیجان‌انگیز دست بزنید. درون این غارها می‌توانید آثار از سنگ‌تراشی مردم قدیمی را هم مشاهده کنید.

جزایر ناز: این جزایر دوقلو ویژگی جالبی دارند به این شکل که در زمان بالا و پایین رفتن دریا راهی برای رفتن به این جزایر ایجاد می‌شود. می‌توانید در هنگام پایین بودن سطح آب به روی این جزیره رفته و در  آنجا تفریح کنید و بازگردید.

جزیره هنگام: یکی دیگر از جزایر متعدد اطراف قشم در تور قشم جزیره هنگام است که می‌توانید در آنجا دلفین‌ها را مشاهده کنید که اگر هوا خنک باشد به نزدیکی آنجا می‌آیند.

جزیره ستارگان: این دره یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های قشم است که داخل یک پارک جنگلی قرار دارد. این دره بر اثر فرسایش باد و باران‌های فصلی در طی دو میلیون سال شکل‌گرفته است. با قدیم زدن در آن فکر می‌کنید در حال حرکت بر روی یک سیاره شگفت‌آور دیگر به‌جز زمین هستید.

به گزارش سفر باتو ، جنگل‌های باشکوه حرا: این نقطه هم یکی از جاذبه‌های پرطرفدار قشم است، حرا یک درخت بسیار جالب است که بلندی‌اش تا 6 متر می‌رسد و داخل مرداب قرار دارد. نزد محلی‌ها این درخت‌ها و بخصوص ریشه‌های آنها بسیار ارزشمند هستند و برای استفاده‌های دارویی از آن استفاده می‌کنند. جزیره قشم انبوه‌ترین جنگل‌های حرا را در خود جای‌داده است که دیدنشان حتماً پیشنهاد می‌شود.

غار نمکدان قشم: یکی دیگر از غارهای قشم غار نمکدان است که 6400 متر درازا دارد و بلندترین غار نمکی دنیا به‌حساب می‌آید. این غار شامل چند تالار بزرگ می‌شود که یکی از آنها 670 متر اندازه دارد. قندیل‌هایی داخل این غار قرار دارند که بسیار زیبا و دارای اشکال مختلف است.

قلعه پرتغالی‌ها: یکی از جایگاه‌های باستانی قشم این قلعه زیبا است که در قسمت شمالی قشم قرارگرفته است و داخل یک جزیره قرار دارد، سال ساخت این قلعه 1507 میلادی است و در سال 1378 خورشیدی از زیرخاک بیرون آمد. این جزیره یکی از پرطرفدارترین دیدنی‌های قشم است و پیشنهاد می‌شود حتماً به اینجا سر بزنید.

تنگه جاهکوه قشم: از دیگر نقاط دیدنی قشم می‌توان به تنگه چاهکوه اشاره کرد که آن را هم می‌توان از دیگر نقاط جالب طبیعی قشم معرفی کرد که به دلیل فرسایش چندین میلیون ساله ایجاد است. عمق دره‌اش به 100 متر می‌رسد و داخل کوهی سنگی قرار دارد. این تنگه در 70 کیلومتری شهر قشم است و بخشی از رشته‌کوه‌های زاگرس به‌حساب می‌آید.

جزیره هرمز: این جزیره زیبای صخره‌ای یکی دیگر از جلوه‌های طبیعی قشم است که دارای زیبایی‌های بسیار زیادی از جمله ساحل ویژه و سنگی‌اش همراه با تعداد بسیار زیادی قار کوچک در نزدیکی دریا می‌شود. به دلیل وجود مواد کانی مختلف در صخره‌های این جزیره رنگ سنگ به شکل مختلف است و باعث زیبایی دوچندان آنجا می‌شود.

بام قشم: ارتفاعات قشم در بخش غربی قرار دارند و کوه‌های آنجا از سنگ‌آهک و دارای دامنه‌های ماسه‌سنگی، مارن و سیلت هست. در این ارتفاعات که به بام قشم شناخته شده است می‌توانید نمایی 360 درجه از زیبایی‌های قشم و شاخاب پارس را مشاهده کنید و از مناظر لذت ببرید.

تنگه عالی محمد: این تنگه زیبا با سنگ‌هایی با اشکال مختلف طبیعی بسیار جالب است، اگر علاقه به دیدن سنگ‌های پیچ‌خورده و جالب دارید حتماً سری به این تنگه بزنید که فاصله کمی از تنگه چاهکوه نیز دارد و دارای یک گنبد نمکی نیز می‌شود.

آب بست گوران: در روستایی به نام گوران یک آب بند قدیمی وجود دارد که مربوط به بیشتر از 1000 سال پیش می‌شود آنجا یک روستای قدیمی است و این آب بند زیبا میان اهالی آن منطقه بسیار مهم و مقدس است و آب شیرینشان را از آنجا تهیه می‌کنند.

گورستانهای تاریخی قشم: در قشم گورستان ها و آرامگاه‌های مختلف وجود دارد، قدمت بعضی از آرامگاه‌ها در آنجا بسیار قدیمی است و برخی از این گورستان ها در صدها سال پیش ساخته شده است، این گورستانهای برجسته و جالب برای علاقه‌مندان به باستان شناسی جالب است و می‌توانید به آنجا هم سری بزنید.

روستای لافت: از روستاهای قدیمی و جالب قشم می‌توان به روستای زیبای لافت اشاره کرد که دارای یک معماری قدیمی و سنتی است که شامل بادگیر می‌شود، در آنجا مسجد و گورستان نیز وجود دارد و سنگ نبشتِ هایی مربوط به هزاران سال پیش در آنجا وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: