کد خبر: ۸۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
امام جمعه بوشهر:
بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم حذف کاغذبازی‌ها و اصلاح برخی مقررات غیرضروری گفت: بانک‌ها دچار بیماری اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری مراسم عظیم اربعین اظهار داشت: مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند.

وی به حوادث لبنان و عراق اشاره کرد و هدف از جنگ نرم در این دو کشور را شکستن خط مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی دانست و بیان کرد: کشورهای استکباری از وضعیت مشکلات اقتصادی سوء استفاده و با براه انداختن جریانی در پوششی خطرناک فتنه‌های گوناگونی ایجاد کردند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش آمریکا، اسرائیل و عربستان در ایجاد آشوب در عراق و لبنان تاکید کرد: در لبنان با بصیرتی که ایجاد شد و در عراق با شرایط خاصی این جریان‌ها در حال کنترل شدن است.

وی سنگ‌اندازی در راه و مسیر تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را یکی از مشکلات اصلی در کشور دانست و اضافه کرد: برخی کاغذبازی‌ها و مقررات نامناسب و دست‌وپاگیر باعث ناراحتی مردم و تولیدکنندگان شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه برخی مقررات مانعی در برابر توسعه و پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلات لازم در عرصه سرمایه‌گذاری، باید مقررات دست‌وپاگیر در سر راه تولید و اشتغال برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوزها باید به سمت الکترونیکی شدن برود، اضافه کرد: برای علاج مشکلات یاد شده در سطح ملی نیاز به عزم جدی  است و در سطح استان باید کارگروه ویژه و تخصصی تشکیل شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر خواستار تسریع در اصلاح همه قوانین غیرضرور و دست‌وپاگیر در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری شد و افزود: بانک‌ها دچار بیماری اقتصادی هستند و در مسیر حل مشکلات تولید و کمک به تولیدکنندگان، مردم و خدمت به جامعه نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر حل مشکلات بانک‌ها  گفت: دولت و قوه قضاییه به‌زودی مسائل و قوانین بانک‌ها را بررسی و حل کنند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه حفظ امنیت از مهم‌ترین و عوامل مورد نیاز جامعه است گفت: ملت آزاد ملتی است که آزادانه فکر و برنامه‌ریزی می‌کند، شجاعانه عمل می‌کند و به دنبال منافع ملی کشور است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه هیچ کشوری مانند ایران نیست که آزادانه فکر و شجاعانه عمل می‌کند و به دنبال منافع ملی خود است گفت: این مهم نشانه استقلال یک کشور و در ایران متبلور است.

وی با اشاره به اینکه استعمارگران در استعمار مدرن با استفاده از مسائل اقتصادی بر دیگر کشورها مسلط می‌شوند، تصریح کرد: استکبار با هزینه سنگینی در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در پی فتنه است.

امام جمعه بوشهر افزود: بسیاری از منافع جهان استکبار در منطقه غرب آسیا قرار دارد چراکه  آنان اگر انرژی اقتصاد، نفت و گاز این منطقه از دست بدهند دچار بحران و خسارت قابل توجهی می‌شوند به همین سبب این منطقه را تحت کنترل و فشار قرار می‌دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار