کد خبر: ۸۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
نشست مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا ) به منظور بررسی گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی منتهی به خرداد سال 1398 با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد شریعتمداری با قدردانی از تلاش های هیات مدیره شستا، ارایه صورت‌های مالی که از سوی هیات مدیره به مجمع عمومی انجام شده را گام بسیار ارزنده‌ای در راستای شفاف سازی فعالیت‌ها عنوان کرد.
وی گفت: با توجه به مفاد گزارشی که از سوی سازمان حسابرسی منتشر شده و تایید فعالیت‌های این مجموعه، اجرای سایر بندها و تکالیف قانونی تاکید می‌شود.
شریعتمداری ابراز امیدواری کرد؛ هیات مدیره علاوه بر ارایه گزارش صورت‌های مالی، گزارش حسابرسی عملکرد مدیریت را نیز بصورت جداگانه ارایه دهد.
وی افزود: همچنین باید از همه ظرفیت‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برای حل مشکلات جامعه هدف استفاده شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بار دیگر بر اجرای دستور رییس جمهور در واگذاری بنگاه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: دیدگاه عمومی دولت و شخص رییس جمهور محترم به سمت و سوی واگذاری‌ها است که در این زمینه سازمان تامین اجتماعی و شستا تکلیف جدی دارند و باید به این سمت حرکت کنند.
وی تصریح کرد : معتقدم گام اول، مسیر واگذاری‌ها و تامین خواست رئیس محترم جمهوری از همین مرحله واگذاری می‌گذرد.
شریعتمداری افزود: این موضوع به بحث شفاف‌سازی نیز کمک شایانی کرده و فعالیت‌های دستگاه‌ها در منظر مردم را نیز شفاف می‌‎کند.
وی همچنین تاکید کرد: باید زیر مجموعه‌های شستا و هم کل شستا به بورس برود .
وی ارائه گزارش صورت‌های مالی هیات مدیره به مجمع را نشان وجود اراده بسیار قوی دانست و تصریح کرد: ایجاد سامانه‌ها و دسترسی به آنها برای دریافت اطلاعات مذکور نشان دهنده این موضوع است.
شریعتمداری، شفاف‌سازی را فقط به ارایه صورت‌های مالی محدود ندانست و افزود: شفاف سازی باید همه حوزه‌ها اعم از مالی، سرمایه‌گذاری، نیروی انسانی، قراردادها و خرید و فروش را نیز دربر گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در همین زمینه ابتدا باید داشبورد مدیریتی مناسبی ایجاد شود تا از این طریق مدیران نسبت به آنچه که در سازمان می‌گذرد آگاهی داشته باشند .
به گفته وی ، قدم بعدی این است که مجمع عمومی، سپس وزارتخانه و مردم در جریان فعالیت‌ها قرار گیرند تا با تحقق این امر، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نیز افزایش یابد.
شریعتمداری به دیگر حوزه‌هایی که باید شستا برآن تمرکز داشته باشد نیز اشاره کرد و گفت : ساماندهی پروژهایی که دارای FS مصوب هستند و نیز سرمایه‌گذاری برای دارایی‌های موجود ، همچنین اتصال به بازارهای بین المللی از طریق توسعه صادرات و نیز جذب سرمایه‌های خارجی و تعیین دقیق مطالبات شستا از اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر همگرایی صندوق‌ها و مجموعه‌های وابسته به این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در شستا و مجموعه سازمان تامین اجتماعی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و با هدف همگرایی بیشتر بین صندوق‌ها و مجموعه‌های وابسته استفاده شود.
بورسی کردن شرکت‌های زیر مجموعه و هولدینگ‌ها تسریع شود / شستا در بخش منابع انسانی عملکرد مناسبی داشته است
در ادامه این نشست، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز از تلاش‌های هیات مدیره در ارایه گزارش صورت‌های مالی به مجمع عمومی قدردانی کرد.
سالاری افزود: در بحث بورسی کردن شرکت‌های زیر مجموعه و هولدینگ‌ها باید بتوانیم کارهای باقیمانده را تسریع ببخشیم.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همچنین یکی از حوزه‌هایی که شستا عملکرد مناسبی داشته را بخش منابع انسانی آن عنوان کرد.
در ابتدای این نشست رضوانی‌فر مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا ) گزارش جامعی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه شامل گزارش عملکرد مالی هلدینگ‌های تابعه، سیاست‌ها و برنامه‌های شستا در بخش‌های مختلف و عملکرد مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی شستا و نیز در بخش مدیریت سرمایه‌های انسانی، ساماندهی شرکت‌های تابعه ، اقدامات انجام شده در زمینه شفافیت، مسئولیت‌های اجتماعی، ورود به بورس و نیز مسیر توسعه کسب و کار به مجمع عمومی ارایه کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: