کد خبر: ۸۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
رئیس جمهور هنگام حضور در محل بهره برداری از این واحد فولادی گفت : خوشحالیم که امروز این طرح عظیم ملی را در منطقه اردکان و مجتمع صنعتی چادرملو افتتاح می کنیم . وی همچنین از تمامی مدیران، مهندسان، طراحان ، سرمایه گذاران و کارگران این واحد صنعتی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ما مهندس محمود نوریان مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همچنین در این بازدید و در مراسم افتتاح واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو گفت : مجتمع صنعتی چادرملو در زمینی به وسعت 700 هکتار احداث شده و تاکنون بالغ بر 22 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای فولادی در این مجتمع سرمایه گذاری شده است .
بر اساس همین گزارش دکتر روحانی سپس در جمع کارگران و مهندسان کارخانه احیا و فولاد چادرملو حضور یافت و از این واحدهای صنعتی بازدید کرد .
گفتنی است این واحد فولادی که بهره برداری از آن آغاز شده قادر است سالانه 1 میلیون و 550 هزارتن آهن اسفنجی تولید کند.
با بهره برداری از این واحد فولادی زنجیره تولید فولاد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در استان یزد تکمیل شد . از ویژگی های این واحد صنعتی که در مجاورت کارخانه شمش فولادی در مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان یزد احداث شده است برخورداری از روش هات شارژ است . در این روش آهن اسفنجی پیش از سرد شدن با دمای حداقل 600 درجه سانتیگراد وارد کوره های ذوب می شود . همچنین یکی دیگر از ویژگی های این واحد ،استفاده از ایر کولر های خنک کننده و گردش بسته آب در سیستم هاست که در نتیجه موجب صرفه جویی قابل توجه 43 درصدی در مصرف برق و 30 درصد در مصرف آب می گردد.
بر اساس همین گزارش برای ساخت و راه اندازی این طرح نمونه فولادی بالغ بر 11 هزارو 628 هزار میلیارد ریال هزینه شده است . و توانسته بیش از 250 شغل بطور مستقیم و 1500 شغل بطور غیر مستقیم ایجاد کند .
گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سالانه 10 و نیم میلیون کنسانتره سنگ آهن .
1 و نیم میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده .
4 میلیون تن گندله آهن.
1 میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی .
1 میلیون و 300 هزارتن شمش فولادی .
و 500 هزارتن مقاطع فولادی تولید می کند و یکی از شرکتهای معدنی پیشرودر تکمیل زنجیره تولید فولاد می باشد .
اضافه می شود در مراسم افتتاح این واحد صنعتی عظیم ، دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن وتجارت، دکتر غریب پور ئیس هیات عامل ایمیدرو، استانداریزد، فرماندار و امام جمعه و نماینده مردم اردکان در این بازدید رئیس جمهور را همراهی کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: