کد خبر: ۸۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
آیین تکریم و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر با حضور داور ماهی کار رئیس هیات مدیره بانک ، جمعی از مسئولان استانی و روسای شعب این بانک در استان، صبح روز شنبه هجدهم آبان ماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان بوشهر، داور ماهی کار با بیان اینکه نظام مالی و بانکی به عنوان بخشی از نظام اقتصادی ،کارکرد اصلی تامین و تخصیص منابع به فعالیت های مولد اقتصادی را برعهده دارند گفت :در صورتی که کارکرد نظام مالی و بانکی دچار بی نظمی شود کلیه فعالیت های حیاتی اقتصاد ملی از پس انداز و سرمایه گذاری گرفته تا تولید و اشتغال و استفاده بهینه از منابع ، دچار اختلال می شود .
رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی، با بیان اینکه در رویکرد اکو سیستمی شش کارکرد اصلی برای نظام مالی و بانکی وجود دارد که اساسی ترین آن ،جذب ،هدایت و تخصیص وجوه به فعالان تولید است، تشریح کرد: منابع در اختیار نظام بانکی کافی نیست و باید حداکثر استفاده را از منابع در اختیار به عمل آورد.
وی افزود: بهره وری در بخش کشاورزی به مفهوم استفاده کارا از منابع کار ،سرمایه ،زمین ،مواد ،انرژی و اطلاعات در تولید است به گونه ای که این موضوع در سند اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به وزارت جهاد کشاورزی تفویض فرموده اند نیز مورد تاکید قرار گرفته است .
ماهی کار با بیان اینکه نتیجه افزایش بهره وری در بخش کشاورزی به دست آوردن حداکثر عملکرد اقتصادی است گفت :برای رسیدن به حداکثر عملکرد اقتصادی ،اقتصاد دانان حصول آنرا نتیجه ترکیب چهار عامل طبیعت ، کار ،سرمایه و مدیریت می دانند .
وی با اشاره به عوامل تسریعی توسعه بخش کشاورزی گفت :پنج عامل جزو عوامل سرعت بخش توسعه کشاورزی هستند که اساسی ترین عامل ،اعتبارات کشاورزی است و بانک کشاورزی در این مسیر توفیقات گسترده ای دارد .
ماهی کار با بیان اینکه سرخی خون شهیدانمان و تدبیر بی نظیر مقام عظمای ولایت ، دشمن را در عرصه نظامی زمینگیر کرده است گفت : دشمن از جنگ نظامی نا امید شده است و در شرایط فعلی ، جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است و یکی از مهم ترین بخش های جنگ اقتصادی موضوع بیو تروریسم در بخش کشاورزی است که هدف اصلی آن به خطر انداختن امنیت زنجیره غذایی کشور است و ما می توانیم با مقاوم سازی اقتصاد ،حمایت از تولید ،ایجاد ارزش افزوده حداکثری و تامین نیازهای اساسی در داخل کشور بر دشمن غلبه کنیم .
رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: قوام بخش اقتصاد ملی و کلید نجات بخش اقتصاد کشور، تولید است و اقتصادهایی که بر پایه تولید داخلی باشند با تکیه بر ظرفیت های مذکور رفاه پایدار را رقم می زنند .
وی تاکید کرد: بانک کشاورزی با اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری و تزریق 48 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 45 هزار کسب و کار کوچک ،91 هزار فرصت شغلی جدید در جامعه روستایی و عشایری فراهم کرده است و یاور بخش واقعی اقتصاد و تولید بوده است و با تزریق این اعتبار سهم اشتغال روستایی که در قبل زیر 10 درصد بود به 25 درصد در اشتغال کل رسانده است .
ماهی کار با قدردانی از تلاش های مهندس مجید یوسفی مدیر سابق شعب بانک در استان بوشهر ، با اهدای حکم صادره از سوی مدیر عامل بانک، عباس قایدی زاده را به عنوان مدیر جدید شعب بانک در استان بوشهر معرفی و اظهار داشت: با همکاری بیش از پیش مجموعه عوامل دست اندرکار در بخش کشاورزی و کمک سایر مسئولان استانی ،بانک کشاورزی خواهد توانست قدم های موثری را در مسیر رشد و توسعه این بخش بردارد .

نام:
ایمیل:
* نظر: