کد خبر: ۸۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
حدود دو ماه پیش شرکت "اپل" از سری جدید گوشی‌های هوشمند خود به نام‌های آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد اکنون تصاویری منتشر شده است که کاربران احتمال می‌دهند سال ۲۰۲۰ گوشی‌های جدید این شرکت یعنی "آیفون ۱۲" این گونه خواهند بود

حدود دو ماه پیش شرکت "اپل" از سری جدید گوشی‌های هوشمند خود به نام‌های آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد اکنون تصاویری منتشر شده است که کاربران احتمال می‌دهند سال ۲۰۲۰ گوشی‌های جدید این شرکت یعنی "آیفون ۱۲" این گونه خواهند بود

آیا طراحی "آیفون ۱۲" انقلابی خواهد بود؟

اپل می‌تواند طراحی آیفون ۱۲ را در سال ۲۰۲۰ تغییر دهد و با ظاهری جدید و در عین حال آشنا ما را شگفت زده کند. ما همه شایعات راجع به طراحی و ویژگی‌های آیفون ۱۲ از جمله احتمال وجود چهار دوربین در آن را به شما خواهیم گفت.

ظاهر آیفون بعدی چگونه خواهد بود؟

دیگر توضیح درباره آیفون ۱۱ خبر قدیمی محسوب می‌شود چرا که دنیای فناوری هر روز در حال پیشرفت است بنابراین زمان آن رسیده که درباره گوشی‌های هوشمندی که اپل در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد، صحبت کنیم. اکنون قصد داریم طی این خبر شایعاتی که درباره آیفون بعدی که آیفون ۱۲ خواهد بود صحبت کنیم.

بنابر گفته‌های افراد آگاه احتمالا آیفون ۱۲ از نسل پنجم شبکه تلفن همراه(۵G) پشتیبانی خواهد کرد و  نرخ تازه سازی آن ۱۲۰ هرتز ، دوربین مدت پرواز(Time-of-flight camera) و طراحی جدید بهره مند خواهد بود. در حالی که اکثر تلفن‌ها دارای نرخ تازه سازی ۶۰ فریم در ثانیه هستند، آیفون ۱۲ با سرعت ۱۲۰فریم در ثانیه عرضه خواهد شد. نرخ تازه‌سازی(Refresh rate) به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که تصویر بر روی صفحه نمایش در هر ثانیه به روز رسانی یا تازه می‌شود.

"مینگ چی کو"(Ming-Chi Kuo) یکی از معروف‌ترین تحلیلگران محصولات اپل گفته است که اپل ممکن است اندازه صفحه نمایش نسخه ۲۰۲۰ آیفون ۱۱ پرو را کاهش دهد و آن گونه آیفون به جای صفحه نمایش ۵.۸ اینچی که اکنون دارد صفحه نمایش ۵.۴ اینچ خواهد داشت.

سایت "فون آرِنا" (PhoneArena) تمام ویژگی‌هایی که کاربران درباره آیفون ۱۲ حدس زده‌اند را ادغام کرده و بنابرگفته‌های آنها این ظاهر را برای آیفون‌های نسل بعدی طراحی کرده است.

همانطور که در تصلویر مشاهده می‌کنیم گوشه‌های آیفون ۱۲ نیز همانند آیفون‌های ۱۱ گرد است اما ممکن است اپل تغییرات بسیاری را در نسل بعدی گوشی‌های خود اعمال و به کلی طرفداران خود را شگفت زده کند.

ممکن است اپل سال آینده یک دوربین دیگر نیز به نسل جدید گوشی‌های خود بیافزاید و بنابراین آیفون ۱۲ چهار دوربین خواهد داشت. بنابر گمانه زنی‌ها چهارمین دوربین آیفون، دوربین مدت پرواز خواهد بود. دوربین مدت پرواز نوعی دوربین است که فاصله اجسام را بر پایه سرعت مشخص نور برای هر نقطه از تصویر مشخص می‌نماید. فاصله هر نقطه از تصویر در این دوربین توسط یک لیزر یا پالس نوری محاسبه می‌شود.

برخی از تلفن‌های دیگر مانند گلکسی نوت ۱۰ پلاس از این دوربین برای کمک به ثبت "اطلاعات عمق"(depth information) استفاده می‌کنند. این دوربین همچنین می‌تواند کارهای دیگری از جمله کمک به نقشه‌برداری واقعیت افزوده را انجام دهد، اما همچنین می‌تواند به این معنی باشد که ما در نهایت توانایی ثبت فیلم در حالت پرتره را نیز خواهیم داشت.

داشتن چهار دوربین در آیفون نمی‌تواند چیز جدیدی باشد چرا که اکنون گوشی P۳۰ Pro هوآوی مجهز به ۴ دوربین است. P۳۰ Pro مجهز به دوربین چهارگانه Leica است که شامل یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی، یک لنز ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم بسیار بالا و یک لنز مدت پرواز است. از جمله ویژگی‌های کم نظیر در این دوربین، قابلیت پردازش تصویر خصوصاً در شب است که تصاویری واضح و شفاف ثبت می‌کند.

تازه‌ترین برآوردها حاکی از آن است که گوشی‌های آیفون ۱۲ که قرار است در سال آینده رونمایی و عرضه شوند، گران‌تر از آیفون ۱۱ قیمت‌گذاری خواهند شد. از آنجایی که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد و اعلام کرده بودند که اپل تحت تاثیر توسعه گوشی‌های مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G، گوشی‌های آیفون ۱۲ را به شبکه ۵G تجهیز و عرضه خواهد کرد، حالا انتظار می‌رود که قیمت این محصولات نسبت به نسخه‌های قبلی یعنی آیفون ۱۱ بالاتر عرضه شده و در بازارهای جهانی گران‌تر به فروش برسند. علاوه بر آپشن‌های شبکه ۵G، نمایشگرهای اولد(OLED) و مادربرد از دیگر قطعات گرانقیمتی است که در آیفون ۱۲ به کار برده خواهد شد. بدین ترتیب به عقیده مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد محصولات اپل، به نظر می‌رسد که حدودا ۴۰۰ دلار به قیمت آیفون‌های سال آینده اضافه شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir


برچسب ها: موبایل ، گوشی آیفون ، اپل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار