کد خبر: ۸۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
«قصیده جنوب» از تولیدات شبکه مستند به مناسبت درگذشت یکی از شاعران عرب‌زبان خوزستان امشب ساعت 19:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.

«ابوالقاسم ناصری» مدیر تولید شبکه مستند در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس در این باره گفت: «قصیده جنوب» سومین قسمت از مجموعه مستند «اهل سرزمین» است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن ظریفی پور در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای درباره عرب‌های خوزستان تولیدشده است و امشب به مناسبت درگذشت یکی از شاعران عرب‌زبان خوزستان پخش می‌شود.

ابوالقاسم ناصری افزود: این مجموعه که با موضوع آیین، سنت‌ها، فرهنگ و زبان هم‌وطنان عرب خوزستان ساخته‌شده است، در قسمت‌های مختلفش به مقاومت شجاعانه عرب‌های خوزستان در دفاع مقدس، تالاب وزندگی برخی این هم‌وطنان در تالاب، نخل و تأثیر نخلستان بر زندگی مردم و لنج و لنج سازی در خطه جنوب پرداخته است. 

وی با بیان اینکه عربی زبانی قوی و اثرگذار است که به‌خوبی از قابلیت پروراندن مفاهیم متعالی و انسانی و عاشقانه برخوردار است، تصیرح کرد: «قصیده جنوب» درباره زبان و ادبیات عرب‌های خوزستان و تأثیری آن در منطقه است.

مدیر تولید شبکه مستند افزود: این قسمت امشب ساعت 19:45 از شبکه مستند پخش می‌شود و شنبه ساعت 21 در باکس اصلی این مجموعه بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار