کد خبر: ۸۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
سوداگران ارزی درحالی تلاش دارند از طریق کانال‌های تلگرامی معاند بر گرانی کاذب دلار بدمند و از دلار ۱۲ هزار تومانی بعد از سهمیه بندی بنزین خبر می دهند که از دیروز بازار ارز تعطیل است و قیمتی در این بازار تعیین نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هرچند قیمت ارز در بازار آزاد و رسمی طی روزهای اخیر بنا به دلایل سیاسی و فصلی افزایش 2 تا 3 درصدی داشته است ولی از شب گذشته و بعد از اعلام خبر افزایش قیمت بنزین و آغاز سهمیه بندی، سوداگران ارزی که اتفاقاً هر کدام سهم بزرگی در فعالیت کانال های تلگرامی معاند دارند دست به کار شده اند تا قیمت ارز را در کانال های تلگرامی افزایشی تعیین کنند.

تکاپوی دلال های ارزی در شبکه های مجازی درحالی برای افزایش قیمت دلار ادامه دارد که بازار ارز رسماً از ظهر پنجشنبه تا صبح شنبه تعطیل است و خرید و فروشی در این بازار انجام نمی شود. 

با این حال اما در ساعات نخست اعلام سهمیه بندی بنزین، قیمت دلار در کانال های تلگرامی معاند بیش از 200 تومان افزایش یافت و از 12 هزار تومان هم عبور کرد! آنهم زمانی که بازار ارز تعطیل بود.

کامران سلطانی زاده در گفت‌وگویی که با خبرنگار تسنیم داشت، با تاکید بر اینکه دلالان بازار ارز با انتشار هرگونه خبر اقتصادی و سیاسی در صدد ایجاد موج و هیجان به منظور کسب منافع شخصی خود هستند، تاکید کرد:  دلالان ارزی با تحلیل های ناصحیح درصدد ایجاد  تلاطم در بازار و تعیین نرخ های کاذب باشند، بر این اساس  هموطنان گرامی باید در مقابل شایعات و اعلام نرخ های غیرواقعی توسط سوداگرانه ارزی با توجه به تعطیلی بازار ارز در  روزهای آخرهفته بی اعتنا باشند.

رییس شورای عالی کانون صرافان با بیان اینکه خوشبختانه با همکاری نهادهای امنیتی ، نظامی و بانک مرکزی شاهد برچیده شدن بساط دلالان هستیم افزود: با بسته شدن بازار های کاذب، دلالان به فضای مجازی روی آورده اند و در بستر شبکه های اجتماعی به تعیین نرخ های کاذب ارز مبادرت می کنند و از جانب دیگر رسانه های معاند با ارسال سیگنال های منفی درصدد ایجاد آشفتگی در بازار ارز هستند.

وی افزود: به همین دلیل هموطنان گرامی ضمن آگاهی در مقابل  برنامه دشمن و دلالان باید اطمینان داشته باشند نیازهای ارزی فعالان اقتصادی و عموم مردم با مدیریت بانک مرکزی و به واسطه صرافی های مجاز تامین و عرضه می شود و جای هیچ نگرانی نیست.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار