کد خبر: ۸۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
برای مبارزه با اخبار جعلی؛
یکی از موسسان ویکی پدیا یک وب سایت اجتماعی ابداع کرده که جایگزین فیس بوک و توئیتر شود. این سرویس برای مبارزه با اخبار جعلی ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، دو سال قبل جیمی ولز یکی از موسسان ویکی پدیا یک نشریه آنلاین به نام «ویکی تریبیون» را برای مقابله با اخبار جعلی و  و اشاعه اخبار درست توسط شهروند خبرنگاران راه اندازی کرد. اما ویکی تریبیون هیچ گاه فراگیر نشد. اکنون ولز قصد دارد یک سایت شبکه اجتماعی و اشتراک اخبار به نام WT:Scocial ایجاد کند. او امیدوار است این وب سایت به جایگزینی برای فیس بوک و توئیتر تبدیل شود.

WT:Scocial هم مانند فیس بوک و توئیتر به کاربران اجازه می دهد اخبار را به اشتراک بگذراند. اما برخلاف آنها به جای تبلیغات با کمک های مالی سرمایه خود را تامین می کند. ولز در این باره می گوید: مدل تجاری شرکت های شبکه اجتماعی کاملا تبلیغ محور است و این مشکل ساز شده است. زیرا در این میان محتوا با کیفیت اندک برنده اصلی است.

برخلاف فیس بوک و توئیتر که از الگوریتم های مختلف پست هایی با بیشترین میزان کامنت یا لایک در بالای صفحه قرار می دهد، WT:Scocial جدیدترین لینک ها را بالای صفحه نشان می دهد. حتی ممکن است گزینه«upvote» در آینده به این سرویس اضافه شود.

 همچنین WT:Scocial از کسب وکارهای کوچک پشتیبانی می کند.  WT:Scocial قول می دهد فضایی را ایجاد کند که عاملان خطرناک حذف شوند.

 عضویت در این سرویس رایگان خواهد بود اما درحال حاضر نام فرد باید در فهرست انتظار ثبت شود، به سرویس کمک مالی کند یا دوستانش را دعوت کند.

 این سرویس که یک ماه از عمر آن می گذرد حدود ۵۰ هزار کاربر دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار