کد خبر: ۸۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
رئیس‌جمهور آمریکا که تحقیقات علنی برای استیضاحش در کنگره این کشور آغاز شده است، اعلام کرد که «استیضاح» برای او یک واژه کثیف است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که تحقیقات علنی کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح وی از روز چهارشنبه آغاز شده است، «استیضاح» را یک واژه کثیف خواند.

دونالد ترامپ پنج‌شنبه شب در یک اجتماع انتخاباتی در ایالت لوئیزیانا خطاب به هواداران خود گفت: «من یک مشکل دارم؛ اینکه استیضاح من برای خانواده‌ام بسیار دشوار است. برای من استیضاح یک واژه کثیف است. این یک عمل بسیار غیرمنصفانه است. برای من این کار به قیمت تمام زندگی‌ام است. شما فکر می‌کنید که این کار تنها یک سرگرمی است. آیا چنین فکر نمی‌کنید؟ اما برای خانواده من بسیار دشوار است؛ خیلی خیلی دشوار.»

صبح روز چهارشنبه به وقت محلی نخستین جلسه علنی استماع برای ادامه تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ به دلیل رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «آدام شف» برگزار شد تا گام تازه‌ای در راه استیضاح دونالد ترامپ از سوی نمایندگان حزب دموکرات در کنگره برداشته شود.

ماجرای رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» پس از آن آغاز شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به همراه دیگر نمایندگان این حزب در کنگره آمریکا، درخواست ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات علیه بایدن و گروکشی از اوکراین در این قضیه را مصداق سوءاستفاده از قدرت خوانده‌ و به همین دلیل روند استیضاح وی را کلید زده‌اند.

برچسب ها: ترامپ ، استیضاح
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار