کد خبر: ۸۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
یک عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: کشور در شرایط خاصی قرار دارد سران سه قوا هم با رصد همین شرایط موجود تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفتند. جبهه‌گیری در برابر دولت درست نیست، ما در مجلس هستیم و می‌دانیم افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تصمیم سران سه قوه است

یک عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: کشور در شرایط خاصی قرار دارد سران سه قوا هم با رصد همین شرایط موجود تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفتند. جبهه‌گیری در برابر دولت درست نیست، ما در مجلس هستیم و می‌دانیم افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تصمیم سران سه قوه است

چه نهادی تصمیم افزایش قیمت بنزین را گرفت؟

جلال میرزایی، درباره افزایش قیمت بنزین و اینکه آیا سهمیه‌بندی باتوجه به شرایط کشور اتخاذ شده است، گفت: کشور این روزها در شرایط خاصی قرار دارد سران سه قوا هم با رصد همین شرایط موجود تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفتند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش قیمت و سهمیه‌بندی صرفا برای بحث تامین کسری بودجه نیست؛ چرا که بخشی از این درآمد صرف خانواده‌های نیازمند خواهد شد تا از لحاظ معیشتی و گذران زندگی فشار کمتری را تحمل کنند.

وی تاکید کرد: تمامی جوانب برای افزایش قیمت در نظر گرفته شده است، چه بسا اگر این تصمیم گرفته نمی‌شد شاید دولت مجبور می‌شد برای تامین بخشی از هزینه‌ها پول بدون پشتوانه به چاپ برساند که این اتفاق آثار تورمی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

میرزایی درباره این‌که افکار عمومی این افزایش و سهمیه‌بندی را از چشم دولت می‌بیند در صورتی که به گفته شما سران قوا این تصمیم را اجرایی کردند،‌ عنوان کرد: برای اولین بار در یک اجماع سران سه قوه رأی به یک مسئله دادند و آن افزایش و سهمیه‌بندی بنزین بود.

وی در پاسخ به این سوال که شاید گروه ضدانقلاب و برخی از جریان‌ها بخواهند از این جریان بهره ببرند و مانند اتفاقی که در گذشته افتاده است، از افکار عمومی سوءاستفاده کنند، گفت: هرگونه ناامنی و بی‌ثباتی آثار و تبعاتش روی معیشت شهروندان تاثیرگذار است، کشور هم راه‌های مختلفی پیش رو نداشت که بتواند از محل آن‌ها کسری بودجه را تامین کند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار است دولت سبد حمایتی را که وعده داده است اجرایی کند زیرا این امر روی اعتماد شهروندان و آرامش جامعه تاثیرگذار است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای دولت را فقط مسئول افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین می‌دانند،‌ اظهار کرد: جبهه‌گیری در برابر دولت درست نیست، ما در مجلس هستیم و می‌دانیم افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تصمیم سران سه قوه است و خلاف این هم اعلام نشده، بنابراین لازم است که سخنگوی شورای عالی اقتصادی در این موضوع موضع درستی بگیرد.

وی درباره این که جریانی در داخل کشور افزایش قیمت بنزین را دستاویز انتخابات آغاز نشده کرده‌اند و از آن برای تخریب دولت و سایر جریان‌های حامی قوه مجریه استفاده می‌کنند،‌ گفت: همکاری خوبی بین نهادهای مختلف برای اجرایی شدن این سیاست طی چند روز گذشته شکل گرفته بود اما اینکه یک جریان سیاسی در آستانه انتخابات قصد بهره‌برداری دارد، ما باید حواسمان باشد.

میرزایی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی باید دقیق شوند افرادی که می‌خواهند بدون توجه به منافع و امنیت ملی از مسائل بهره‌برداری انتخاباتی کنند صلاحیت حضور در نهادهای نظارتی را ندارند، از این رو باید دقت شود این اشخاص قدم به مجلس نگذارند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir

برچسب ها: بنزین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار