کد خبر: ۸۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
شیائومی به تازگی اعلام کرده است که تمام گوشی‌های بالای ۲۵۰ دلار این برند در سال آینده از شبکه ۵G پشتیبانی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، شیائومی به عنوان یکی از شرکت های چینی تولیدکننده موبایل که در سال های اخیر موفق شده است سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد و نظر و توجه مشتریان را به سمت و سوی خود جلب کند، به تازگی اعلام کرده است که تمام گوشی های بالای ۲۵۰ دلار این شرکت که قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی و عرضه شوند، از شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G پشتیبانی خواهند کرد.

لی‌جون، مدیر ارشد اجرایی شرکت شیائومی، در یادداشتی خاطرنشان کرده است که این تولیدکننده قصد دارد حداقل ۱۰ مدل گوشی هوشمند خود را به قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G مجهز کند.

بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، وی همچنین در ادامه اظهاراتش عنوان کرده است که این برند چینی تصمیم گرفته است که تمامی گوشی‌های بالای ۲۵۵ دلار خود را به این قابلیت تجهیز کند و بدین ترتیب نظر و رضایت مشتریان و طرفداران این برند را به خود جلب کند.

سخنان وی بخشی از کنفرانس سالانه و جهانی موبایل در چین بود که یانگ جی، مدیر این شرکت، نیز در این خصوص گفت که ۷۰ میلیون کاربر ۵G در سال ۲۰۲۰ میلادی وجود خواهد داشت بنابراین لازم و ضروری است که شرکت های تولیدکننده موبایل به توسعه و تولید گوشی های مجهز به این فناوری بپردازند تا بدین ترتیب نیاز کاربران و مشتریان خود را برطرف کنند.

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر محبوبیت و استقبال از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در جهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، کشورهای مختلف با همکاری و عقد قرارداد با شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای معروف سعی دارند که به توسعه و برقراری زودهنگام زیرساخت‌های لازم برای این شبکه اینترنتی بپردازند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد.

در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون،  هواوی،  ال جی،  اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها: شیائومی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار