کد خبر: ۸۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
رییس‌کل بانک مرکزی معتقد است: نرخ فعلی ارز تحت تاثیربیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم‌ها بوده و از پیشتوانه عوامل بنیادی برخوردار نیست.

 به گزارش خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته با ثبات نسبی، معادل ۱۱۴۰۰ تومان بوده است.

وی افزود: محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم، در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود.

رییس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: در این چند روز تحت تاثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۳ درصد بوده است.

 

همتی عنوان کرد: اگر همان‌طور که قبلا تاکید کردم، وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس و حواله را هم در نظر بگیریم نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ارز همچنان پابرجا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تاکید این نکته نیز ضروری است که نرخ فعلی ارز تحت تاثیربیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم‌ها بوده و از پیشتوانه عوامل بنیادی برخوردار نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار