کد خبر: ۸۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
  شبکه سعودی با دستپاچگی سند مزدوری خود را حذف کرد!
در پی اعتراض‌های پراکنده در تهران و برخی نقاط دیگر، رسانه‌های سعودی بسیاری از برنامه‌های خود را متوقف کرده و تلاش می‌کنند اعتراضات را از ماهیت اقتصادی آن به میان سیاسی بکشانند. حکومت دست‌نشانده آل‌سعود که طی چند سال اخیر، عربستان را به کلکسیون انواع شکست‌ها و رسوایی‌های سیاسی و نظامی ‌تبدیل کرده‌اند بعد از اعلام افزایش قیمت بنزین تلاش گسترده‌ای را برای تحریک افکار عمومی ‌به اعتراض آغاز کردند و بعد از اعتراض‌های پراکنده، از یکسو به بزرگنمایی اعتراض‌ها و از سوی دیگر به تحریف خواسته معترضان پرداختند. بخش فارسی شبکه العربیه، ایندپندنت عربی، الشرق‌الاوسط عربی، بخش فارسی خبرگزاری سعودی(واس)، بخش فارسی شبکه الاخباریه و فعال‌تر از همه رسانه‌های سعودی یعنی «ایران ‌اینترنشنال» فارسی، تقریباً تمامی‌ برنامه‌ها و فعالیت خود را بر روی ایران متمرکز کرده‌اند. این رسانه‌ها علاوه‌بر انتشار چند ویدئو از اعتراضات مردمی‌که از حضور عوامل آنها در میان معترضان خبر می‌دهد به جعل خبر و انتشار ویدئوهای ساختگی و آرشیوی که بعضاً مربوط به سایر کشورهاست نیز روی آورده‌اند.
شبکه سعودی ایران اینترنشنال که علی‌اصغر رمضان‌پور , معاون فراری وزیر ارشاد دولت اصلاحات سردبیری آن را برعهده ‌دارد، در تفسیری که فقط چند دقیقه بعد از انتشار، از خروجی سایت خود حذف کرد، خطاب به مردم ایران می‌گوید، هنوز هم عربستان را به‌خاطر روابط سازنده‌اش با آمریکا و اسرائیل سرزنش می‌کنید؟! مزدور ایرانی‌الاصل آل‌سعود توضیح نمی‌دهد که آیا دوشیده‌ شدن از سوی آمریکا، انهدام زیرساخت‌ها، کشته‌شدن هزاران نظامی ‌عربستان و مزدوران اجیر شده و... همان «روابط سازنده‌ای» است که به آن افتخار می‌کنند؟! این خبر اگرچه چند دقیقه بیشتر روی سایت باقی‌نماند و ظاهرا گردانندگان سایت متوجه خطای بزرگ خود شده و آن را حذف کرده‌اند ولی خبر یاد شده اعتراف به تلاش سرویس‌های بیگانه برای مدیریت اعتراض‌ها و تبدیل آن به آشوب‌های خیابانی است.
گفتنی است سردادن برخی از شعارهای هنجار‌شکنانه و آسیب‌رسانی به اموال عمومی ‌نشانه دیگری از تقلای دشمنان بیرونی برای موج‌سواری در اعتراض‌هاست.

فعال اصلاح‌طلب: ظریف از غرب ناامید است فقط روحانی امیدوار است!
فیاض زاهد، فعال اصلاح‌طلب در مصاحبه با آرمان ملی گفته است: «در شرایط کنونی امیدوارترین فرد که همچنان به‌دنبال این است که طناب‌های در حال پاره شدن را حفظ کند حسن روحانی است. بنده اطلاع دقیقی ندارم اما از جنبه تحلیل معتقدم حتی آقای ظریف هم ناامید شده و تنها حسن روحانی است که همچنان امیدوار است.»
معلوم نیست امیدواری روحانی به غرب از کجا نشأت می‌گیرد ولی لازم است دانسته شود، حرف‌های این فعال اصلاح‌طلب مبنی بر «امیدواری روحانی» به غرب در حالی است که آمریکا نه‌فقط در چهل سال گذشته بلکه طی همین یک سال و نیم گذشته موج بی‌سابقه‌ای از تحریم‌ها و تهدیدات علیه جمهوری اسلامی را به راه انداخته است.
فعال اصلاح‌طلب با ادبیاتی متناقض و اینکه «اصلاح‌طلبان به شکل غیراخلاقی دولت را رها نکرده‌اند» و «در سال‌های گذشته رویکرد انتقادی چهره‌های اصلاح‌طلب نسبت به دولت آقای روحانی وجود داشت» در پاسخ به اینکه این رویکرد انتقادی انفعالی نبود؟ گفته است: «آقای روحانی هیچ‌گاه خود را یک رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب معرفی نکرده است. هرچند در این دولت چهره‌های اصلاح‌طلب هم وجود دارند اما ماهیت و کارکرد این دولت اصلاح‌طلبی نیست. بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز تلاش‌کردند این موضوع را با مردم در میان بگذارند. با این ‌وجود مردمی‌که ارزش پول ملی آنها به یک‌ششم کاهش پیدا کرده و با مشکلات جدی معیشتی مواجه هستند دیگر به این سخنان گوش نمی‌دهند»
این مدعی اصلاحات توضیح نداد که مگر حزب متبوع وی دولت را رحم اجاره‌ای خود نمی‌دانست؟! بنا براین چگونه می‌توانند شانه از زیر فاجعه‌ای که به بار آورده‌اند خالی کنند؟! وقتی آنها دولت را رحم اجاره‌ای خود می‌دانند، منطقی‌تر آن است که گفته شود، مشکلات و ناکارآمدی‌های دولت تقصیر روحانی نیست بلکه مقصر اصلی مدعیان اصلاحات هستند که دولت را اجاره کرده بودند !

برف را که نمی شود با تیر زد!
با آنکه رسانه‌ها از اواسط هفته گذشته از بارش شدید برف طی روزهای ابتدایی هفته جاری خبر دادند اما خبری از شهرداری تهران نبود!
برف روز گذشته تهران در حالی به زمین نشست که بسیاری از کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از برف پاییزی نسبت به ضعف عملکرد شهرداری در برف‌روبی و پاشیدن شن و نمک و تیغه‌زنی در معابر شهر واکنش نشان دادند.
سیدمحمود میرلوحی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به عملکرد ضعیف شهرداری در مدیریت شهری گفت: «شهرداری به‌رغم اعلام قبلی سازمان هواشناسی از بارش برف غافلگیر شد!»
نکته جالب ‌توجه، اظهارنظر عجیب و استدلال بی‌پایه مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری است. اصغر عطایی، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به اینکه تصاویر در سطح شهر نشان می‌دهد، برف در برخی مناطق نسبتاً سنگین است و یخ‌زدگی نیز در سطح شهر مشاهده می‌شود، اظهار داشت: «سطح خیابان‌ها را پاک می‌کنیم، دوباره سفید می‌شود، برف نشسته و نمی‌توان آن را در هوا با تیر زد، برف طبیعی است و باید روی زمین بنشیند و با شن و نمک و یا گریدر آن را برطرف کرد.» و این در حالی است که آقایانی که مدعی مدیریت بحران و کارآمدی هستند در دوره‌های قبلی، آسمان و زمین را به هم می‌بافتند تا مدیریت شهری طیف رقیب خود را زیر سؤال ببرند.

توصیه ژنرال آمریکایی برای آشتی دادن شیوخ عرب
رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا، کشورهای عرب حاشیه‌نشین خلیج فارس را به کنار گذاشتن اختلافات و اتحاد نظامی در برابر ایران فرا خواند.
ژنرال «دیوید گلدفین»، رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا که روز شنبه ۲۵آبان در نشست فرماندهان نیروی هوایی در دوبی صحبت کرده، گفته است: «وقت آشتی و فراموشی دلخوری‌ها وقتی نیست که موشک یا پهپاد از ایران در راه است، هم‌اکنون است.»
سایت یورونیوز در ادامه خبر فوق نوشت: «واشنگتن مناقشه چهار کشور عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر با قطر را مایه تضعیف تلاش‌ها برای مهار نفوذ ایران در خلیج فارس و خاورمیانه می‌داند. آمریکا ایران را عامل حملاتی می‌داند که تابستان امسال در منطقه خلیج فارس صورت گرفت از جمله حمله موشکی و پهپادی ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی؛ حمله‌ای که در کوتاه‌مدت تولید نفت این کشور را به نصف تقلیل داد. تهران هرگونه دست داشتن در این حمله را رد می‌کند و می‌گوید که حمله را حوثی‌ها به تلافی حملات ریاض به یمن، انجام داده‌اند.»
این سایت در ادامه نوشته است: «تلاش‌ها و میانجیگری واشنگتن برای پایان دادن به مناقشه این چهار کشور با قطر تا به امروز بی‌ثمر مانده است. آمریکا، متحد هر شش کشور حاشیه‌نشین عرب خلیج فارس است. پایگاه هوایی العدید در قطر، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه و بحرین محل استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکا در خلیج فارس است.»
پایگاه خبری یورونیوز افزوده است: «ژنرال دیوید گلدفین همچنین در جمع فرماندهان نیروی هوایی افزود:«هیچ کشوری به تنهایی واجد تمام امکانات لازم برای دفاع از خود نیست اما در کنار همدیگر تمام آنچه را که برای دفاع جمعی لازم است در اختیار خواهیم داشت. هم‌اکنون این توان را داریم، ما دشمنی مشترک داریم که ظاهرا کمر همت به اعمال شیطنت‌آمیز در منطقه بسته است.» ژنرال گلدفین با تاکید بر اهمیت اصل امنیت جمعی، بهترین امکان دفاع از امارات عربی متحده را به لحاظ جغرافیایی از طریق قطر و همسایه‌اش عمان، دانست.
چنانکه خواندید فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفته است: «در کنار همدیگر تمام آنچه را که برای دفاع جمعی لازم است در اختیار خواهیم داشت.» به عبارتی این نکته که آمریکا که از او با عنوان ابرقدرت جهان یاد می‌کنند در پی یارگیری در تقابل با ایران است. پیداست که سیاست جدید آمریکا آن است که اختلافات میان کشورهای حاشیه خلیج فارس را رفع کرده و آنها را علیه ایران متحد کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار