کد خبر: ۸۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
سخنگوی هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از رویه دولت در عدم ‌اجرای درست طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: نه‌تنها این طرح بلکه بسیاری از برنامه‌هایی که دولت وعده اجرای آن را به فرهنگیان داده بود تاکنون به‌خوبی محقق نشده است.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با تسنیم در رشت، با انتقاد از رویه دولت در اجرای ناقص طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و عدم برنامه‌ریزی برای استخدام معلمان حق‌التدریسی، پیش‌دبستانی و آموزش‌دهنده‌ها در سال 98 اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که به ایجاد این شرایط کمک کرد و اجرای طرح‌ها را بلاتکلیف گذاشت تدوین بودجه غیرعملیاتی بود.
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عملیاتی نشدن وعده‌های دولت در اجرای بسیاری از برنامه‌ها نظیر طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در سال 98 شاهد عدم اجرا و یا اجرای ناقص طرح‌ها و برنامه‌ها از سوی دولت بودیم و انتظار داریم برای سال آینده این قبیل اتفاقات ناخوشایند دیگر تکرار نشود.
وی تدبیر دولت برای اصلاح و حذف معافیت‌های مالیاتی در خلال تدوین لایحه بودجه سال 99 را مورد تأکید قرار داد و در همین مورد خاطرنشان کرد: معافیت‌های مالیاتی در حال حاضر بار بسیار سنگینی را بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کنند بنابراین استمرار چنین وضعیتی در شرایط سخت اقتصادی امروز امری غیرممکن است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه اصحاب و خانواده بزرگ آموزش و پرورش کشور همچنان منتظر اجرایی شدن وعده‌های دولت هستند ابراز داشت: انباشت مطالبات پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی کشور نیز از جمله مشکلاتی است که انتظار داریم دولت ردیف‌های اعتباری خاصی را برای حل آن در نظر بگیرد.
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس مشخص شدن رقم دقیق یارانه‌های پنهانی را که به بخش انرژی اختصاص پیدا کرده و افراد و دهک‌هایی که از عواید آن منتفع می‌شوند ضروری اعلام کرد و گفت: با توجه به بحث خروج وابستگی کشور از درآمدهای حاصل از فروش نفت باید از هدررفت منابع و اعتبارات به‌ویژه در چنین بخش‌هایی جلوگیری شود.
وی گفت :تنها دهک‌های پایین جامعه که در برابر تحولات اقتصادی آسیب‌پذیرند باید از مزایای پرداخت یارانه‌های پنهان بخش انرژی بهره‌مند شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار