کد خبر: ۸۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
هرچند اولین بارش برف برخی از مدیران شهری را غافلگیر کرد، اما به هر حال شادی برف و برفانه حال و هوای خودش را دارد و ناراحتی‌‌‌ها و سیاهی‌‌‌ها را می‌شوید و با خودش می‌برد. دیروز و امروز سراسر ایران همین حال و هوا را تجربه کرد
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: تا همین دو روز پیش نمی‌شد در تهران راه رفت، چون هوا برای همه ناسالم بود، اما حالا هوا نه فقط صاف صاف که به قولی دو نفره است! زمستان در پاییز آمده است، قدم زدن می‌طلبد و نگاه کردن به آسمان پاک و رد شدن از کنار برف‌های نشسته بر زمین آبان ماه. برف نو، بر چهره بیشتر مناطق استان ایران رنگ سپیدی پاشیده و سیاهی‌ها را شسته است. ذرات معلق و دود علاوه بر پایتخت در چندین کلانشهر دیگر هم باعث شده بود یا مدارس تعطیل شوند یا هشدار‌های آمد و شد برای گروه‌های حساس صادر شود، اما حالا خبری از این قبیل هشدار‌ها نیست و به‌جایش باید مراقب بود تا وسط بازی‌های کودکانه و آدم برفی ساختن‌ها سرما نخوریم چه خوش آمده‌ای ای برف!

هرچند اولین بارش برف برخی از مدیران شهری را غافلگیر کرد، اما به هر حال شادی برف و برفانه حال و هوای خودش را دارد و ناراحتی‌ها و سیاهی‌ها را می‌شوید و با خودش می‌برد. دیروز و امروز سراسر ایران همین حال و هوا را تجربه کرد.

بنا بر اظهارات و پیش‌بینی‌های هواشناسی کاهش شدید دما که از روز گذشته آغاز شده بود به‌دلیل ورود یک جبهه هوای سرد به کشورمان بوده که بارش برف را در بسیاری از مناطق شمالی کشور به‌همراه داشته است. سازمان هواشناسی کشور ضمن گزارش بارش برف و باران در ۲۹ استان کشور، از تداوم بارش برف و باران در ۱۹ استان تا سه شنبه خبر داده و اعلام کرده است بارش‌های گسترده‌تر در راه است.

امین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی گفته است: توده هوای سرد، دمای هوا را در نیمه شمالی کشور پنج تا ۱۰ درجه کاهش داده است.

وی درباره روز دو شنبه افزود: بارش‌ها بخش‌های گسترده‌تری از غرب و مرکز کشور را فرا می‌گیرد و به شمال غرب نیز کشیده می‌شود. شدت بارش در بخش‌هایی از گیلان، بوشهر، غرب و مرکز خلیج فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و جنوب اصفهان ادامه خواهد داشت.

نقشینه گفت: روز سه شنبه بارش در نوار غربی خاتمه پیدا می‌کند، اما بارش‌ها در سواحل دریای خزر، البرز و مناطقی از جنوب کشور و نوار شرقی در روز چهار شنبه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در روز چهار شنبه برای شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است، با وجود بارش‌های اخیر و دو سه هفته پیش، هنوز در مقایسه با میانگین بلند مدت کمبود بارش داریم، اما باز هم همان‌طور که نقشه‌ها نشان می‌دهند، نباید از بارش‌ها چندان ناامید بود. بارش‌های خوبی در راه است که می‌توان امیدوار بود با مدیریت بهتر و پیشگیری از رخداد اتفاقات سال گذشته، حلاوت کاملش را به کام مردم ایران بنشاند.
برچسب ها: برف تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار