کد خبر: ۸۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
شرکت پترا دایاموندز یک سنگ آبی ۲۰ قیراطی را به مبلغ حدود ۱۵ میلیون دلار فروخت.

ایسنا: شرکت پترا دایاموندز یک سنگ آبی ۲۰ قیراطی را به مبلغ حدود ۱۵ میلیون دلار فروخت.

این الماس در سپتامبر در معدن کولینان که برای تولید سنگ‌های قیمتی از جمله الماس‌های به کار رفته در جواهرات تاج سلطنتی انگلیس معروف شد، کشف شد. الماس‌های آبی رنگ از جمله قیمتی‌ترین سنگ‌های جهان هستند و این الماس به قیمت ۷۴۱ هزار دلار به ازای هر قیراط فروخته شد.

ارزش سهام پترا با اعلام این خبر ۱۱ درصد صعود کرد که بزرگترین رشد در بیش از یک ماه گذشته بود. پترا در بیانیه‌ای اعلام کرد که خریدار الماس آبی مایل بود ناشناس بماند.

این شرکت در چند سال اخیر اوضاع بغرنجی داشته است و ارزش سهامش در پی افت قیمت الماس و نگرانی‌ها نسبت به توانایی این شرکت برای بازپرداخت بدهی‌ها، دچار ریزش شده بود. پترا در سپتامبر ارزش معادن خود را حدود ۲۵۰ میلیون دلار کاهش داد و اعلام کرد ادونیس پورولیس، یکی از موسسان و رییس هیات مدیره آن کناره‌گیری خواهد کرد. این خبر پس از خروج مدیرعامل باسابقه پترا در اوایل سال میلادی جاری اعلام شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پترا از ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد دلاری که در زمان توسعه معدن کولینان داشت، نزول کرده است. هزینه این پروژه باعث شد بدهی پترا افزایش پیدا کند آن هم درست زمانی که بازار الماس دچار رکود شد

برچسب ها: الماس آبی ، الماس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار