کد خبر: ۸۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
افزایش قیمت دلار در بازار تحت تاثیر جو روانی بازار و موج سواری دلالان در حال افزایش است.دلار از پس مدتهای طولانی ماندگاری در کانال یازده هزار تومان امروز بالاخره کانال عوض کرد و به قیمت ۱۲هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

دلار گران شد؛ بانک مرکزی هشدار داد

قیمت دلار با افزایشی دویست تومانی به ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان در صرافی های بانکی رسید.

افزایش قیمت دلار در بازار تحت تاثیر جو روانی بازار و موج سواری دلالان در حال افزایش است.دلار از پس مدتهای طولانی ماندگاری در کانال یازده هزار تومان امروز بالاخره کانال عوض کرد و به قیمت ۱۲هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

در حالیکه نرخ دلار در صرافی های بانکی با نرخ دلار در بازار طی یک ماه کذشته یکسان شده بود اما در دو روز اخیر این فاصله مجددا افزایش یافته است.

بر این اساس نرخ خرید دلار از مردم ۱۲هزار و ۲۰۰ تومان گزارش شد.قیمت فروش یورو در صرافی های بانکی ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان و فیمت خرید اسکناس یورو از مردم نیز ۱۳هزار و ۴۰۰ تومان گزارش شد.

پس از افزایش قیمت دلار در چند رو اخیر عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی بازدید سرزده‌ای از صرافی‌های میدان فردوسی داشت  تا آرامش را به بازار بازگرداند.

 رئیس کل بانک مرکزی از حضور فعال بازارساز در بازار ارز خبر داد و گفت: تلاش‌های سفته‎بازانه را خنثی می کنیم.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طی روزهای گذشته و امروز، همچنان بانک مرکزی در بازار ارز حضور فعال دارد، چراکه مدیریت بازار ایجاب می‌کند که به عنوان بازارساز اصلی، نیازهای واقعی را تامین کرده و مازاد عرضه ارز را نیز مطابق با ماههای گذشته جمع‌آوری و به ذخایر کشور اضافه کند.

وی افزود: مجموعه ذخایر بانک مرکزی از محل خرید ارز صادرات غیرنفتی و بازار ارز، این اجازه را به ما می‌دهد که با رصد تحرکات بازار ارز، هرگونه تلاش برای سفته‌بازی را خنثی کرده و همزمان اجازه می‌دهد روند عادی عرضه و تقاضای ارز، نرخ آن را تعیین کند.

همتی ادامه داد: تجربه بیش از یکسال و اندی گذشته بانک مرکزی در مدیریت علمی بازار ارز همچنان ادامه پیدا کرده و من اطمینان دارم شکل گیری انتظارات این چند روزه تاثیر چندانی بر بازار ارز نخواهد داشت و همان روند گذشته و منطقی در بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز مراقب سرمایه‌های خود باشند تا خدای ناکرده از ناحیه سودجویان و سفته‌بازان آسیب نبینند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار