کد خبر: ۸۷۸۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
فرض کنید هیچ موتور جست‌وجویی وجود نداشت، در این صورت تنها راه استفاده از فضای وب، نوشتن نام سایت و وارد شدن به همان سایت بود. در این گزارش به سه موتور جست‌و‌جوگر برتر فارسی آشنا می‌شویم.

به جای گوگل از موتور‌های جست‌و‌جوی ایرانی استفاده کنید

دنیای اینترنت بدون موتور جست‌و‌جو هیچ معنایی ندارد. فرض کنید هیچ موتور جست‌وجویی وجود نداشت، در این صورت تنها راه استفاده از فضای وب، نوشتن نام سایت و وارد شدن به همان سایت بود. چیزی مانند شماره گیری تلفن همراه، حتی با وارد کردن یک حرف اشتباه در درج نام سایت، نمی‌توانستید به آن وارد شوید و به مشکل برمی‌خوردید. اما موتور‌های جست‌وجو کمک می‌کنند تا بتوانیم موضوعات مورد نظر خود را سرچ کنیم و به سایت‌های مرتبط وارد شویم. موتور‌های جست‌وجو به دنیای وب رنگ و بویی جدید بخشیدند، قبل از ظهور موتور‌های جست‌وجو، تعداد کاربرانی اینترنت بسیار کم بود، اما این موتور‌های جست‌وجو بودند که موجب شدند، استفاده از فضای وب بسیار آسان‌تر و کاربردی‌تر شود. گوگل به عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین موتور جست‌وجو در جهان، روزانه چندمیلیارد کاربر دارد که هر کدام شاید در طول روز بالغ بر ده‌ها بار از این سایت استفاده می‌کنند. هیچ سایتی در جهان اندازه گوگل بازدید ندارد و هیچ سایتی نیز نمی‌تواند مانند گوگل کاربران را به خود جذب کند. دلیل این اتفاق سرچ بهینه و قوی، سرور‌های قدرتمند و موتور جست‌و‌جوی دقیق این شرکت است که موجب شده تا بسیاری از کاربران به سراغ استفاده از گوگل بروند. البته این مشخصات تا چند سال پیش غیرقابل دستیابی بود، تا ۱۰ سال پیش موتور‌های جست‌و‌جوی کمی می‌توانستند چنین خدماتی را ارائه دهند، اما وضع در حال حاضر تفاوت دارد. حال با روی کار آمدن نسل جدید از برنامه‌نویسان و متخصصان، گوگل رقبای بسیار زیادی پیدا کرده و تعداد کاربران این موتور جست‌و‌جو نیز نسبت به گذشته، کاهش داشته است. این رقبا در سطح جهانی محبوبیت فراوانی دارند و مانند موتور جست‌وجوی بینگ یا (کمی قبل‌تر) یاهو، از سراسر جهان تعداد زیادی به جای گوگل، از این موتور جست‌وجو استفاده می‌کنند. البته برخی دیگر از رقبای گوگل، موتور‌های جست‌و‌جوی محلی هستند که معمولا توسط متخصصان زبده یک کشور، برای مردم همان کشور بهینه شده و امکاناتی به مراتب بیشتر از گوگل را ارائه می‌دهند.

معرفی برترین موتور‌های جست‌و‌جو ایرانی

برنامه نویسان ایرانی نیز از چندین سال پیش به ساخت موتورهای جست‌وجوی فارسی روی آوردند و در این زمینه نیز موفق هم بودند. از مهم‌ترین ویژگی‌های موتورهای جست‌وجوگر ایرانی علاوه بر سرچ قدرتمند و گسترده، می‌توان به قابلیت‌های بهینه و بومی آن‌ها اشاره کرد که دیگر کارهای روزانه کاربران را تسریع می‌بخشند. به عنوان مثال داشتن یک مترجم آنلاین، یا بخش‌های مخصوص اخبار لحظه‌ای یا قیمت روز طلا و ارز، از ویژگی‌هایی است که موتورهای جست‌وجوگر جهانی ارائه نمی‌دهند و مخصوص موتورهای جست‌وجوگر ایرانی بوده و برای کاربران ایرانی بهینه شده است.

سایت‌های جست‌وجوگر ایرانی در شرایط مختلف با ثبات بالا و بدون قطعی و کاهش سرعت به کار خود ادامه داده و خدمات خود را ارائه می‌‌دهند. به همین دلیل، در این گزارش به معرفی سه موتور جست‌وجوی فعال و پرکاربرد ایرانی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

معرفی برترین موتور‌های جست‌و‌جو ایرانی

موتور جست‌وجوگر سلام

آدرس: www.salam.ir

سلام یکی از بهترین و قدرتمندترین موتورهای جست‌و‌جوی ایرانی است که با هوش مصنوعی کارآمد خود، عبارت مورد جست‌وجو را در بزرگ‌ترین موتورهای جست‌وجوی جهان سرچ می‌کند و در کمترین زمان، نتایج آن را ارائه می‌‌دهد. سلام عبارت جست‌و‌جو شده را از موتورهایی مانند google ، bing ، ask ،blekko  ، yahoo ، yandex و zal سرچ کرده و بهترین و مربوط‌ترین جواب‌ها را نشان می‌دهد. این موتور جست‌وجو توسط متخصصین شرکت بیان تولید شده و از ویژگی‌های اختصاصی زبان فارسی بهره می‌برد، به طور مثال در جست‌و‌جوها، سایت‌های فارسی را بیشتر پیشنهاد می‌دهد و در صورت اشتباه لغتی در جست‌و‌جو، آن را تصحیح می‌کند. سلام هیچگونه تبلیغات و صفحات پاپ‌آپ مزاحم را نشان نمی‌دهد و با بلاک کردن آن‌ها، یه وبگردی لذت‌بخش را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

معرفی برترین موتور‌های جست‌و‌جو ایرانی

موتور جست‌وجوگر پارسی‌جو

آدرس: www.parsijoo.ir

پارسی‌جو آنقدر امکانات و ویژگی‌های متنوع دارد که آن را به سایتی بیش از یک موتور جست‌و‌جو تبدلی کرده است. تمامی نیازهای روزانه کاربران توسط پارسی‌جو برطرف می‌شود، این کار با سرویس‌ها و بخش‌های مختلف این سایت در صفحه نخست آن صورت می‌گیرد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. بخش خبری پارسی‌جو منتخبی از اخبار روز در تمامی بخش‌ها از جمله بین الملل و ورزشی را به نمایش می‌گذارد، در بخش سرویس‌ها به قسمت دانلود، آب‌و‌هوا، نقشه، بازار، شاخص و استخدام دسترسی خواهید داشت، کمی پایین‌تر نتایج زنده مهم‌ترین مسابقات فوتبال به صورت لحظه‌ای نشان داد می‌شود. همچنین در بخش قیمت‌ها نیز آخرین قیمت روز دلار، انواع ارز، سکه طلا و دیگر موارد نشان داده می‌شود. در کنار تمامی این قابلیت‌ها تاریخ روز، ساعت شرعی و دیگر موارد نیز وجود دارد که علاوه بر جست‌و‌جوی مطالب مورد نیاز شما، دیگر نیاز‌های کاربران نیز برطرف خواهد شد. یکی از ویژگی‌های اختصاصی پارسی‌جو افزونه مرورگر آن است که با نصب آن یک نوار ابزار سفارشی‌شده به مرورگر شما اضافه می‌شود، با این نوار ابزار تمامی امکانات از جمله جست‌و‌جوی سریع در هر موقعیت و زمانی به آسانی در دسترس شما قرار می‌گیرد.

معرفی برترین موتور‌های جست‌و‌جو ایرانی

 موتور جست‌وجوگر جس جو

آدرس: www.jasjoo.com

جس جو یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین موتور‌های جست‌و‌جو در ایران است. این موتور جست‌وجو مانند پارسی‌جو امکانات بسیار زیادی دارد که نمونه آن در سایت‌های مشابه کم‌نظیر است. با جس جو در کنار سرچ مطالب مورد علاقه می‌توانید از تمامی بخش‌ها و قابلیت‌های آن شامل مترجم فارسی، تاریخ روز و ساعت، تصاویر، فیلم‌ها، آرشیو اخبار و بخش مطالب کاربردی آن استفاده نمایید. مطالب کاربردی در پنج بخش کتابخانه، سرگرمی، امروز، سلامتی و خانواده تقسیم شده که هر کدام از آن‌ها شامل موارد بسیار جذاب و خواندنی می‌شود. مثلا یکی از قسمت‌های بخش سرگرمی، بازی آنلاین است که می‌تواند برای دقایقی کاربران را سرگرم کند. یا در بخش کتابخانه، خانواده و سلامت، مطالب مفید و گزیده از سراسر اینترنت وجود دارد که کاربران بر اساس علایق خود می‌توانند به هرکدام از این قست‌ها مراجعه کنند. در کنار این امکانات یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد موتور جست‌وجوگر جس جو، بخش تبدیل نوشتار فینگلیش به فارسی است، به این ترتیب زمانی که شما یک کلمه را به صورت فینگلیش در کادر جست‌و‌جو، سرچ می‌کنید، خود سایت آن را به فارسی تبدیل کرده و سایت‌های مرتبط را نشان می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار