کد خبر: ۸۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
پدال نیوز: رانندگان تاکسی از سهمیه پیش بینی شده بنزین راضی نیستند و معتقدند باید یک سوم ماه را با این سهمیه در خانه بمانند.
به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، چند روزی است از افزایش ناگهانی قیمت بنزین گذشته است و با وجود تاکید بر عدم افزایش نرخ کرایه های تاکسی رانندگان تاکسی گردشی نرخ های خود را به طور غیررسمی افزایش داده اند. اما رانندگان تاکسی های خطی امکان افزایش نرخ کرایه ها را ندارند و از سهمیه پیش بینی شده نیز ناراضی هستند.
 
به گفته یکی از رانندگان تاکسی خط ویلا-انقلاب بسته های حمایتی از رانندگان تاکسی تاکنون در حد حرف بوده و هرگز جبران گرانی بنزین و محصولات مورد استفاده که مرتبط با بنزین هستند را نکرده است.
 
این راننده ادامه می دهد با افزایش قیمت بنزین 700 هزار تومان به هزینه های ما اضافه می شود که اگر افزایش قیمت اقلام مصرفی را اضافه کنیم رقمی حدود 1.5 میلیون تومان است در حالی که درآمد ما ثابت است، می گویند قیمت ها را هم افزایش ندهیم و ما مجبور هستیم نرخ های گذشته را بگیریم و با همان درآمد بخور و نمیر بسازیم.
 
او ادامه می دهد: رانندگان گردشی از لحاظ دریافت کرایه دست شان بازتر است هر چند آنها نیز در زمان های مختلف مانند گرفتن کارنامه و ... اگر شکایتی داشته باشند با آنها برخورد می شود. او می گوید هر روز یک فکر و مصیبت تازه به سرمان می آیند و نمی گذارند امروز را با فکر دیروز سپری کنیم هر روز یک مشکل جدید برایمان ایجاد می کنند تا خلاق تر شویم.
 
این راننده تاکسی با اشاره به افزایش نرخ بنزین در دولت های گذشته می گوید: آن زمان به رانندگان تاکسی 4 شمع و یک پلاتین دادند و بعد از آن هم هیچ بسته حمایتی ما ندیدیم.
 
او در خصوص تاکسی های دوگانه سوز نیز گفت: کل منطقه شمالی تهران یک ایستگاه سوخت رسانی گاز ندارد در همین چند نقطه هم ترافیک زیادی وجود دارد. مخازن گاز تاکسی ها نیز نظارت درستی نمی شود و بسیاری از این مخازن خطرناک است، گفته می شود نظارت دوره ای اما این تست های چشمی دقیق نیست. پول را از راننده می گیرند اما آن را از لحاظ فرسودگی چک نمی کنند.
 
یکی دیگر از رانندگان تاکسی در خصوص اینکه می گویند ایرانی ها دو برابر اروپایی ها سوخت مصرف می کنند، گفت: مگر تولیدات خودروسازان داخلی با خودروسازان خارجی برابری دارد که می خواهند مصرف سوخت ما کمتر باشد؟ مشکل مصرف ما نیست، خودروهایی است که تولید می شود. آلودگی هوا هم به دلیل همین خودروها و کیفیت سوختی است که توزیع می شود نه رانندگان تاکسی.
 
او با اشاره به افزایش هزینه تعمیرات می گوید: پیش از این تعمیر موتور سه میلیون تومان هزینه داشت اما ماه گذشته وام جعاله خانه گرفتم و 8.5 میلیون تومان خرج موتور تاکسی ام کردم، شاید در هیچ جای دنیا باور نکنند برای تعمیر ماشین مجبور به گرو گذاشته سند خانه ات شوی. وضع کارمان هم بعد از فعالیت تاکسی های اینترنتی کساد است. یک دیسک صفحه کلاج خودرو که پیش از این 700 هزار تومان هزینه اش بود پس از گران شدن بنزین امروز به 890 هزار تومان رسیده است.
 
راننده دیگری می گوید مسافران خودشان دلشان به حال ما می سوزد، ما کرایه ها را گران نکرده ایم اما بسیاری از مسافران خود باقی کرایه را از ما نمی گیرند یا با ما همدردی می کنند.
 
مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های کشور گفت: اگر سوخت پیش بینی شده برای رانندگان تاکسی کافی نباشد احتمال افزایش سهمیه سوخت وجود دارد. در حال حاضر 95 درصد ناوگان فعال تاکسیرانی دوگانه سوز هستند و قیمت گاز تغییر نکرده است. همچنین سهمیه بنزین اختصاص یافته پس از بررسی‌ها ممکن است مورد بازنگری قرار گیرد.
 
وی اضافه کرد: پس از بررسی تکمیلی سهمیه پیش‌بینی شده اگر به این نتیجه برسیم که این میزان سهمیه کافی نیست قطعا رایزنی های لازم را انجام خواهیم داد تا دولت تصمیمات تکمیلی در این رابطه بگیرد.
 
ضامنی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص افزایش سایر هزینه‌های تاکسیران‌ها پس از افزایش نرخ سوخت گفت: در حال بررسی هستیم که اقلامی که تابع قیمت سوخت هستند و متناسب با افزایش قیمت سوخت افزایش پیدا می کنند احصا کنیم و به وزارت کشور ارائه دهیم تا حمایت بیشتری در این حوزه انجام شود. رانندگان بدون دغدغه و نگرانی به خدمات‌رسانی خود ادامه دهند زیرا ما در حال بررسی و رایزنی برای حمایت از این نوع اقلام هستیم.
 
وی تاکید کرد: در هیچ جای کشور نباید افزایش قیمت کرایه رخ دهد و شهروندان در صورت مشاهده تخلف آن را به سامانه‌های ثبت شکایت ارسال کنند و این موارد با اولویت بررسی شده و با متخلفان برخورد می شود. برای حفظ قیمت کرایه‌های تاکسی نیاز به همکاری شهروندان در حوزه نظارت داریم.
 
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز وعده داده در گفت و گو با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور زودتر وضعیت کرایه های تاکسی را مشخص کند. او احتمال می دهد افزایش نرخ ها در سال جدید رخ دهد و این تاخیر باعث شود نرخ ها به طور غیررسمی افزایش پیدا کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار