کد خبر: ۸۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
کد دستوری #۶۳۶۹* را شماره گیری کنید
به اطلاع هموطنان می‌رساند افرادی که در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت قرار نگرفته‌اند می‌توانند از اواسط هفته آینده از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* از وضعیت خود مطلع شوند.

اطلاعیه وزارت رفاه درباره مشمولان طرح حمایت معیشتی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشمولان طرح حمایت معیشتی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اساس این اطلاعیه، دولت برای حمایت از معیشت مردم از محل افزایش قیمت بنزین که در برگیرنده ۶۰ میلیون ایرانی است، مبالغ تعیین شده برای اولین گروه از مشمولان طرح شامل ۲۰ میلیون نفر را امروز به حساب آنان واریز خواهد کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در دو نوبت بعدی تا اوایل هفته آینده ۴۰ میلیون نفر مشمول باقیمانده، مبالغ خود را دریافت خواهند کرد همچنین به اطلاع هموطنان می‌رساند افرادی که در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت قرار نگرفته‌اند می‌توانند از اواسط هفته آینده از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* از وضعیت خود مطلع شوند.چنانچه درخواست این گروه از هموطنان هر زمان مورد تایید قرار گیرد، مبلغ بسته حمایت معیشتی از ابتدای اجرای طرح به حساب آنان واریز خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: افراد از هرگونه مراجعه حضوری به این وزارتخانه و ادارات استانی خودداری کنند.

اولین پرداخت مبالغ حمایت معیشتی به خانوارها در راستای جبران آسیب‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین از امشب آغاز می‌شود.

اعلام سازمان برنامه و بودجه از این حکایت دارد که پرداخت مبالغ حمایتی معیشتی به خانوارها طی سه مرحله انجام می‌شود که اولین مرحله‌ آن امشب (۲۷ آبان‌ماه)، دومین مرحله پرداخت(پنج‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه) و سومین مرحله پرداخت (شنبه دوم آذرماه) خواهد بود.

در طرح حمایتی دولت برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

بر اساس این طرح حمایتی، هر ماه مبالغ تعیین شده به حساب خانوارها واریز خواهد شد که پرداختی در همان حسابی است که در هر ماه یارانه نقدی به آن واریز می‌شود.

یارانه نقدی آبان‌ماه نیز ساعت ۲۴ شب گذشته (۲۶ آبان‌ماه) با همان مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

بامداد جمعه (۲۴ آبان‌ماه) طرح اصلاح قیمت بنزین اجرایی شد و براساس آن قیمت بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد. از این محل پیش‌بینی شده که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع به دست می‌آید که بین خانوارها توزیع خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار