کد خبر: ۸۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
یک مقام مسئول بیان کرد: اقتصاد ایران از طرفی ما را به غصه گرفتار می کند چرا که در عرصه بین المللی اقتصاد ایران با همراه فروش نفت به ۰.۷ می رسد.

سهم ایران از اقتصاد دنیا  ۰.۷ است

دژپسند گفت: دشمن در تلاش است با ابزار و ضعف اقتصاد ایران به جنگ ما بیاید چرا که از جنگ دفاعی و قدرت ایران ترس دارد.
 
در پنجمین نمایشگاه ایران تراکنش اظهار کرد: فعالان حوزه ICT طلایه دار اقتصاد هوشمند است و مسیری برای افزایش قدرت ایران در این مسیر است.
 
او ادامه داد: روزی که بحث اقتصاد هوشمند را بیان کردم عده ای این موضوع را فانتزی  و رویایی تصور می کردند و آن را در شان اظهارات یک وزیر نمی دانستند.
 
دژپسند با اشاره به این که اقتصاد هوشمند نباید یک آرمان باقی نمی ماند،  گفت: طرح خود برای برنامه وزیر امور اقتصادی و دارایی را بر مبنای توان داخلی جوانان ایرانی ارائه کرد. 
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: ضرورت های اجتماعی در کشور اجازه نمی دهد که ما برای هوشمندسازی اقتصاد تعلل کنیم. بلکه کشور را برای افزایش مطالبات دیجیتالی و فرایندهای تولی دیتاها آماده کنیم.
 
دژپسند گفت: داشتن رتبه های برتر در حوزه نفت و اکتشافات بسیار خوب است اما نباید با اتکا به بودجه نفتی به خواب خرگوشی و عدم رشد غیرنفتی گرفتار شویم.
 
این مقام مسئول بیان کرد: اقتصاد ایران از طرفی ما را به غصه گرفتار می کند چرا که در عرصه بین المللی اقتصاد ایران با همراه فروش نفت به ۰.۷ می رسد. 
 
دژپسند بیان کرد: ایران با تمام فشارهای وارده بر اقتصاد تاب آوری خوبی را طی کرد هرچند کمک مردم به دولتمردان را نادیده نمی گیریم. زمانی کشورهای بیگانه و دشمنان مدعی بودند که ایران اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید. اما بعد از مدتی به نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور فرانسه اعتراف می کند که ایران کشوری نیست که به راحتی سرنگون شود.
 
این مقام مسئول گفت: با تمام اعمال فشارها از سوی قدرت‌ها، نسبت ایجاد اشتغال خالص از تابستان سال گذشته  افزایش چشمگیری داشته و مرکز آمار ایجاد ۸۴۰ هزار شغل را نوید داده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه باید در ایجاد منابع به روندی پویا برسیم، گفت: داشتن نفت و فروش آن افتخاری بزرگ است اما به شرطی که از منابع حاصل از آن و یا تبدیل آن به کالاهای تکمیلی راه را برای به رخ کشیدن علم و دانش ایرانیان باز کنیم.

او ادامه داد: یکی از بال‌های اقتصاد هوشمند موضوع تحول و فناوری‌های جدید است که باعث می‌شود با سرعت بالاتر اهداف را محقق کنیم. در صورتی که نظام مالیاتی ما هوشمند شود، دیگر کسب و کارها از پرداخت مالیات و روند گرفتاری آن ها در ادارات اعتراض نخواهند داشت.

وی تصریح کرد:  اقتصاد هوشمند از برنامه هایی است که با نظارت کامل من عملیاتی می شود. در همین جهت سند بانکداری دیجیتال تهیه و به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد؛ یکی از شاخص‌های ارزیابی بانک‌های دولتی در مجامع آنها، تا پایان امسال بانکداری دیجیتال و روند اقدامات آن است که تاکید داریم بانک‌ها باید به سوی هوشمندی و سپس دیجیتالی گام بردارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره شایعه بیکار شدن کارمندان شعب در راستای دیجیتالی شدن بانک ها نیز بیان کرد: هیچ نیرویی بیکار نخواهد شد چرا که نیروها برای کارکرد بروزتر آموزش خواهند دید. بر همین اساس با دیجیتالی و هوشمند شدن بانک‌ها نیاز به افرادی تحصیل کرده خواهیم داشت.

دژپسند گفت: بانکداری هوشمند محدود به الکترونیکی سازی فرآیندها و خدمات به خصوص در بخش خدمات و پرداخت نیست. در این مدل با اتصال به «کوربنکینگ» و سامانه‌ها به یکدیگر، مشتری می‌تواند در تمامی ساعات به تمامی خدماتی که در شعبه دریافت می‌کرد، دسترسی داشته باشد.

وزیر اقتصاد گفت: مدیران عامل بانک‌ها گله مندند که کارمزها در قبال خدمات ارائه شده ناچیز است. حق با آنهاست و ما نیز معتقدیم باید برای نظام کارمزد در بانک ها فکری اساسی شود.

دژپسند در جمع خبرنگاران بیان کرد: نظام بانکی ایران هنوز هوشمند سازی نشده است و اقدامات صورت گرفته تاکنون آماده سازی زیرساخت ها و الکترونیکی شدن خدمات بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار