کد خبر: ۸۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
وعده نایب‌رئیس‌اتحادیه املاک:
نایب‌رئیس‌اتحادیه املاک گفت: مردم نگران افزایش قیمت مسکن نباشند چرا که دراین بازار نه تنها تغییر قیمتی نخواهیم داشت بلکه شاهد روند نزولی قیمت‌ها در حوزه خرید و اجاره خواهیم بود.





حسام عقبایی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان از افزایش نیافتن قیمت مسکن همزمان با آغاز طرح اصلاح نرخ بنزین خبر داد و افزود: قیمت مسکن تا پایان خرداد سال ۹۹ افزایش نخواهد یافت. مردم نگران افزایش قیمت مسکن نباشند چرا که این بازار نه تنها تغییر قیمتی نخواهد داشت بلکه ما شاهد روند نزولی قیمت‌ها در حوزه خرید و اجاره خواهیم بود.
او با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران ادعا کرده بودند که ممکن است تغییراتی در قیمت مسکن رخ دهد، گفت: بازار مسکن کشش افزایش قیمت ندارد و اگر قیمت‌ها در این بازار‌ تغییر کند متقاضیان قادر به خرید نخواهند بود.
نایب‌رئیس‌اتحادیه املاک با بیان اینکه قیمت مسکن در ابتدای امسال طبق آمار‌های بانک مرکزی در شهر‌های بزرگ رشد ۱۲۰ درصدی داشته است، افزود: این جهش ناگهانی قیمت باعث شده بود که بازار مسکن وارد رکود عمیقی شود به طوری که در دهه گذشته چنین رکودی را تجربه نکرده بود.
عقبایی با اشاره به اینکه طبق آمار‌های اعلام شده میزان معاملات مسکن در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش ۷۰ درصدی داشته است، گفت: شرایط بازار مسکن از پایان شهریور مناسب شده و همین موضوع باعث شده است که دهک‌های متوسط جامعه مجددا وارد این بازار شوند.
 او ادامه داد: با توجه به آنکه قیمت حامل‌های انرژی در اقتصاد کشور افزایش نیافته و تنها قیمت بنزین تغییر کرده بنابراین نباید برخی از سازندگان یا تولید کنندگان مسکن از آن به عنوان بهانه‌ای برای گران کردن قیمت مسکن استفاده کنند.
نایب‌رئیس‌اتحادیه املاک یادآور شد: بازار مسکن تا ابتدای سال آینده کمی روند رکود غیرتورمی را تجربه خواهد کرد و این شرایط باعث خواهد شد که فروشندگان واقعی وارد بازار شوند.
عقبایی افزود: در چنین شرایطی برخی از سوداگران سعی می‌کنند املاک خود را احتکار کنند تا آلودگی بیشتری از بازار مسکن بگیرند، اما با توجه به جهش ناگهانی قیمت مسکن و افزایش نیافتن تسهیلات نه تنها مردم به سمت املاک نجومی نخواهند رفت بلکه شرایط در این بازار به سمت رکود حرکت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه قیمت بنزین حداقل تا شش ماه آینده تأثیری در تمامی بخش‌های مسکن نخواهد گذاشت، گفت: تا شش ماه آینده بازار مسکن در شرایط ثبات قیمتی به سر خواهد برد. البته ممکن است برخی از املاک در مناطق مختلف تهران کاهش نسبی را تجربه کنند.
نایب‌رئیس‌اتحادیه املاک افزود: طبق آمار‌های ثبت شده در سامانه املاک اتحادیه‌ها، قیمت مسکن در واحد‌های کوچک متراژ تا ۳۰ درصد و در واحد‌های بزرگ متراژ تا ۴۵ درصد کاهش یافته و این روند نزولی قیمت در برخی از مناطق هم تا ۱۵ درصد هم ادامه خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار