کد خبر: ۸۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
استاندار اردبیل گفت: افزایش قیمت کالاها از سوی واحد‌های صنفی به هیچ وجه پذیرفته نیست و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی تحت عنوان افزایش چشمگیر قیمت‌ها باید به سرعت رسیدگی شده و با افراد خاطی برخورد شود و هیچ‌گونه افزایش قیمت کالا به بهانه افزایش قیمت بنزین پذیرفته نیست.

 وی افزود: به عنوان مثال یک خودروی عمومی که ماهی ۲۰۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند با افرایش قیمت بنزین هرماه ۱۰۰ هزار تومان خرج اضافی خواهد داشت که این موضوع نیز با بسته‌های حمایتی به ناوگان عمومی جبران خواهد شد لذا نباید کرایه‌های درون شهری و بین شهری ناوگان عمومی افزایش یابد.

استاندار اردبیل در خصوص ارائه آمارها از سوی دستگاه‌های اجرایی مختلف استان، تصریح کرد: کلیه آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه‌ها باید دقیق، شفاف و با جزئیات کامل باشد و کلی‌گویی نشانگر ضعف در نظارت‌ها است که سبب سوءاستفاده افراد فرصت طلب خواهد شد.

بهنام‌جو گفت: افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین اهتمام ویژه مسؤولان و ارائه راهکارها و بررسی‌های دقیق را می‌طلبد و در این باره نیاز است دستگاه‌ها با جزئیات کامل به مباحث وارد شوند تا افزایش قیمت‌ها نیز به شکل کامل کنترل شود.

واحدهای تولیدی از لیست بدهکاران بانکی خارج می‌شوند

حسین پیرمؤذن،رئیس اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: مطابق مصوبه جدید هیأت دولت و ستاد تسهیل مقرر شده تا بانک‌های عامل با دریافت ۵ درصد از کل بدهی از واحدهای تولیدی و لحاظ کردن یک سال دوره تنفس و بازپرداخت مابقی بدهی از سوی واحدهای بدهکار حداکثر تا ظرف ۶ سال اقدام کنند.

وی افزود: با عملیاتی شدن این مصوبه کلیه واحدهای تولیدی بدهکار از سرفصل بدهکاران بانکی خارج می‌شوند و هیچگونه محدودیت بانکی نخواهند داشت که این موضوع اتفاق بسیار خوشایندی برای حوزه تولید کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل بیان کرد: به منظور پیشگیری از اختلال در روند تولید و رفع مشکلات اقتصادی، مقرر شده تا واحدها با پرداخت وسیقه از جمله سفته، جرایم مالیاتیشان حذف شود.

پیرمؤذن عنوان کرد: مطابق ابلاغیه اتاق ایران قرار شده تا هر استان طی یک طرح آمایشی ۲۰ پروژه شاخص و مورد نیاز خود را در قالب یک طرح که در آن مزایا و امتیازات ارائه شده به سرمایه‌گذاران نیز قید شده به مرکز ارسال کند که در همین خصوص در استان اردبیل سه اداره کل جهاد، گردشگری و صمت برای ارائه این ۲۰ پروژه پیشنهادی برگزیده شده‌اند.

وی از صدور مجوز برای احداث ۲۰ انبار سرد در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین معضلات مهم کشاورزی استان اردبیل نبود انبارهای سرد در این استان است که سبب نگه‌داری نامطلوب محصولات کشاورزی می‌شود اما با این وجود متأسفانه سرمایه‌گذاران احداث انبارهای سرد، با مشکلات مختلف از جمله مشکل بانکی و اداری روبرو شده‌اند.

انتهای پیام/3463/718

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار