کد خبر: ۸۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
امام‌جمعه بخش بهمن گفت: آمریکا، اسرائیل، فرانسه، عربستان و دشمنان نظام در آشوب‌های اخیر ایران نقش داشتند و زمانی که آدم‌های پلید و دشمنان از یک جریان حمایت کنند وضع آن جریان معلوم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در رابطه با حوادث اخیر کشور، گفت: حوادث روزهای گذشته کشور آسیب‌های زیادی به زیرساخت‌های بعضی از شهرها زد، مشکلاتی هم درست شد و متأسفانه تعدادی از عزیزان ما هم جان باختند.

بیانات رهبر انقلاب فتنه بزرگی را خنثی کرد

امام‌جمعه بخش بهمن تصریح کرد: آنچه فتنه بزرگ‌تر را خنثی کرد و غبارهای ابهام و تردید را کنار زد، بیانات کوتاه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب بود که از اصل تصمیم سران قوا که متکی به کار کارشناسی است، حمایت کردند. در وهله اول سخنان رهبری به مذاق عده‌ای خوش نیامد که باید بدانند، تردید در تبعیت از رهبری خود فتنه‌ای دیگر است.

حجت‌الاسلام علیزاده عنوان کرد: رهبر انقلاب در این شرایط سه راه را پیش رو داشتند که اولین راه مخالفت صریح با طرح مزبور و دستور توقف افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن بود که موجب ایجاد حاکمیت دوگانه در کشور، بهانه دادن به دست کسانی که درصدد بودند بگویند، خواستیم کاری کنیم اما رهبر نگذاشت و همچنین سنگ بنای نادرستی می‌شد که دولت‌های بعدی نیز انتظار ورود رهبر به مسائل مختلف را داشته و دستور توقیف یا تعویق دهند.

جلوگیری از اختلاف قوا اصلی‌ترین وظیفه رهبری است

علیزاده تأکید کرد: اگر رهبر در مورد حوادث سکوت و از آن عبور می‌کردند، نه به مصلحت کشور بود نه اقتضاء جایگاه رهبری؛ چراکه همان روز قرار بود مجلس طرح دوفوریتی و یک طرح سه فوریتی برای توقف این طرح در مجلس بدهد که با این کار آتش اختلاف بین نمایندگان شکل می‌گرفت و منجر به اختلاف قوا می‌شد. لذا جلوگیری از اختلاف قوا اصلی‌ترین وظیفه رهبری است.

وی سومین راه پیش روی رهبر را موافقت با اصل طرح و واگذاری جزئیات به نظر کارشناسی برشمرد و اضافه کرد: ایشان با اصل طرح که مستند به نظر کارشناسان و تصمیم قوا بود موافقت کردند؛ اما برای جزئیات تذکر دادند که باعث مشکلات بیشتر مردم نشود و دولت نظارت کامل داشته باشد.

خطیب جمعه بخش بهمن عنوان کرد: اینکه بگویند رهبری همه‌چیز را تائید کردند، حرف ناصوابی است. رهبری هیچ‌وقت تائید نکردند که شما شبانه این کار را انجام دهید و فردا مردم شوکه شوند درحالی‌که چند وزیر دولت دو روز قبل وعده دادند که بنزین گران نمی‌شود.

مسؤولین و دولتمردان باید صدای اعتراض مردم را بشنوند

علیزاده با بیان اینکه مسؤولین و دولتمردان باید با خدمت به مردم قدردان آن‌ها باشند، افزود: بار دیگر مردم ثابت کردند که دوستدار انقلاب، نظام و رهبرشان هستند و اکنون نوبت مسؤولین است که صدای اعتراض مردم را بشوند و برای آن چاره‌اندیشی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم امروز مشکلات زیادی دارند و نباید مشکلات دیگری به آن‌ها اضافه شود که کمرشان را بشکند. مجلس به جای تهیه طرح دوفوریتی و سه فوریتی و برخی استعفاهای نا به هنگام باید نقش اصلی خود را که قانون‌گذاری و نظارت بر قانون است، بدانند.

سوء مدیریت اصلی‌ترین مشکل کشور

این مقام مسئول یادآور شد: متأسفانه مشکل امروز ما سوء مدیریت و عدم نظارت بر بازار است. هنوز بنزین گران نشده اجناس چند برابر شده است. در هر کشوری بنزین گران می‌شود خودرو ارزان می‌شود؛ اما در کشور ما برعکس است و کسی جلوی این گرانی‌ها را نمی‌گیرد. آیا بیش از 50 میلیون پول از مردم گرفتن برای یک خودروی ناامن و نامطمئن ظلم نیست؟

خطیب جمعه بخش بهمن به نقش آمریکا، اسرائیل، فرانسه، عربستان و دشمنان نظام در آشوب‌های اخیر ایران اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) فرمودند برای اینکه حقانیت یک جریان را بشناسی، ببین چه کسانی در پی آن هستند وقتی آدم‌های پلید و دشمنان از یک جریان حمایت کنند وضع آن جریان معلوم است.

مردم هرگز امنیت کشور را بر هم نمی‌زنند

علیزاده ابراز کرد: معترضین مردم عادی نبودند زیرا کارهایی که انجام دادند، کار مردمی که دوستدار کشور و امنیت آن هستند، نبود. این‌ها عمله‌های دشمن بودند که برای این کار اجیر شده و قصد بمب‌گذاری در تأسیسات عسلویه را داشتند که در صورت این اتفاق ضربه بزرگ اقتصادی و حیثیتی به نظام وارد می‌شد.

وی ادامه داد: آشوبگران درصدد حمله شدید به بنادر مهم کشور بودند تا واردات کالاهای اساسی را متوقف کنند، به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازارچه‌ها حمله و آن‌ها را غارت کردند تا مردم برای تأمین مواد غذایی دچار دغدغه شوند. به هر چه که مرکز حساس و راهبردی بود حمله کردند و به آتش کشیدند که الحمدالله با درایت رهبری و هوشیاری مردم تیرشان به سنگ خورد.

 علیزاده با اشاره به در پیش بودن سالروز تشکیل بسیج، تصریح کرد: بسیج تا امروز در همه صحنه‌ها درخشیده است و علاوه بر اینکه دستاوردهای بزرگی در کشور داشته الگویی برای دیگر کشورهای مسلمان چون عراق، لبنان و سوریه بوده است که این کشورها را از دست داعش رهایی بخشید.

انتهای پیام/90027

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار