کد خبر: ۸۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
حضور شصت درصدی صنعت بیمه در نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور، نشانه اراده این صنعت برای حضور گسترده‌تر در بازارهای مالی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: تمامی واحدهای صنعتی، مسکونی، تولیدی و تجاری در معرض ریسک قرار دارند و اطمینان‌بخشی به صاحبان سرمایه‌های خرد و کلان بر عهده صنعت بیمه است.
رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این مطلب که شاخص توسعه‌یافتگی با افزایش ضریب نفوذ بیمه، نسبت مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: هر چقدر جامعه به لحاظ فرهنگی و زیرساخت‌های دیگر پیشرفته‌تر باشد، رشد صنعت بیمه نیز بالاتر خواهد بود.
وی افزود: بیمه مرکزی زمینه‌های کافی را برای حضور بازیگران بیمه‌ای در صحنه بازار سرمایه را فراهم کرده و این روند در آینده نزدیک با شتاب بیشتری روبرو خواهد شد.
دکتر سلیمانی با ابراز خرسندی از رویکرد خصوصی‌سازی در صنعت بیمه و جذب سهامداران بخش خصوصی، تصریح کرد: زمانی صد در صد صنعت بیمه در اختیار دولت بود و حالا سهم دولت کمتر از یک سوم است.
وی خاطرنشان کرد: هر چقدر نقش دولت در اقتصاد کمرنگ‌تر شود، رشد صنعت بیمه بیشتر خواهد شد.
دکتر سلیمانی با اعلام این مطلب که صنعت بیمه به سمت تخصصی‌تر‌شدن پیش می‌رود، اظهار داشت: جمع‌آوری پول‌های خرد مردم در قالب حق بیمه در بانک‌ها و نهادهای پولی و بازار سرمایه از ماموریت‌های اصلی به شمار می‌رود.
رییس شورای عالی بیمه از حضور بیمه مرکزی در هیات موسس به عنوان یکی از اعضای اصلی خبر داد و اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه تکالیف مهمی بر عهده صنعت بیمه گذاشته شده و امیدواریم با کمک نهادهای ذیربط، ارتقای کمی و کیفی نظام جامع صنعت بیمه به طور کامل محقق شود.
وی در پایان از این نمایشگاه به عنوان یک فرصت بزرگ برای تعامل صنعت بیمه و نهادهای پولی و مالی یاد کرد و گفت: در سال گذشته بیست درصد از حق بیمه‌های تولیدی صنعت بیمه به بازار سرمایه منتقل شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: