کد خبر: ۸۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
فدراسیون فوتبال با برانکو به توافق اولیه رسید
آخرین خبرها نشان می دهد مسئولان فدراسیون فوتبال پس از نتایج ضعیف تیم ملی به بن‌بست برای همکاری با مارک ویلموتس رسیدند و به احتمال فراوان فردا با این مربی بلژیکی قطع همکاری صورت خواهد گرفت.

خداحافظی ویلموتس با نیمکت تیم ملی ایران

از اواخر هفته گذشته اتفاقاتی پیرامون تیم ملی فوتبال ایران رخ داد، اظهارنظرهایی صورت گرفت و بیانیه‌هایی نوشته شد که نشان می‌داد مارک ویلموتس و تیم ملی به پایان همکاری با یکدیگر رسیده‌اند و تمایلی برای ادامه همکاری از سوی فدراسیون فوتبال وجود ندارد. در این بین مذاکراتی نیز به صورت غیرمستقیم با برانکو ایوانکوویچ صورت گرفت و قرار است طبق شنیده‌ها این مذاکرات در روز دوشنبه وارد فاز جدی‌تری شود.

رسانه‌های خارجی نیز واکنش‌هایی به برکناری ویلموتس و روی کار آمدن برانکو داشته‌اند. رسانه‌های آلمانی به پایان همکاری سرمربی بلژیکی و فدراسیون فوتبال اشاره کرده‌اند و رسانه‌های کروات نیز به حضور مجدد برانکو در فوتبال ایران پرداخته‌اند.

آخرین خبرها نشان می دهد مسئولان فدراسیون فوتبال پس از نتایج ضعیف تیم ملی به بن‌بست برای همکاری با مارک ویلموتس رسیدند و به احتمال فراوان به زودی با این مربی بلژیکی قطع همکاری صورت خواهد گرفت.

بر اساس خبرهای منتشر شده فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس مراحل نهایی خود را طی می‌کند و در این بین از برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه اول فدراسیون برای هدایت تیم ملی نام برده می‌شود. مربی‌ای که 4 فصل موفق را در پرسپولیس سپری کرد و پیش‌تر از این هم سرمربی تیم ملی بوده است.

پس از بررسی‌های نهایی مسئولان فدراسیون فوتبال نتوانستند گزینه‌ای مناسب‌تر از برانکو ایوانکوویچ برای تیم ملی پیدا کنند.

توافقات اولیه مسئولان فدراسیون با سرمربی پیشین پرسپولیس حاصل شده و قرار است فردا دوشنبه مسئولان فدراسیون فوتبال برای توافق نهایی با برانکو جلسه‌ای را برگزار کنند تا تصمیم‌گیری نهایی صورت بگیرد و در مورد جزئیات هم توافق حاصل شود. به احتمال فراوان این نشست در ترکیه برگزار خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر می شود که سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت که هیچ گونه مذاکره‌ای بین او و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران صورت نگرفته است.

برانکو ایوانکوویچ در مورد اینکه آیا مذاکره‌ای با او از سوی فدراسیون فوتبال ایران انجام گرفته است یا نه؟ گفت: تا این لحظه مذاکره‌ای با مسئولان فدراسیون نداشته‌ام.

وی درباره اینکه آیا مسئولان فدراسیون فوتبال با او تلفنی صحبت کرده‌اند یا خیر اظهار داشت: خیر، هیچ‌گونه تماسی بین من و مسئولان فدراسیون فوتبال وجود نداشته است.

در همین رابطه فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در موقعیت تأیید یا تکذیب گمانه‌زنی‌های مطرح شده قرار ندارد. بدین ترتیب مذاکره با برانکو ایوانکوویچ را تأیید یا تکذیب نکرد و نوشت:

با توجه به انتشار برخی مطالب درباره نیمکت تیم ملی فوتبال بزرگسالان، فدراسیون فوتبال با تأکید بر سیاست خود مبنی بر ضرورت برنامه‌ریزی همه‌جانبه و تداوم پشتیبانی لازم جهت حضوری موفق در دور برگشت مقدماتی جام جهانی، مطالب ذیل را به اطلاع عموم می‌رساند:

1_انتظارات فدراسیون فوتبال از سرمربی محترم تیم ملی وفق جزئیات قرارداد در مذاکرات اخیر میان طرفین، مورد تأکید دوباره قرار گرفته است. تأکید فدراسیون بر ضرورت انجام برنامه جامع و متمرکز تیم ملی در ماه‌های باقیمانده تا آغاز دور برگشت، از تصریحات مکاتبات و مذاکرات صورت گرفته است.

2_ با توجه به شرایط به وجود آمده در جدول و اینکه سرنوشت صعود در دست تیم ملی است، بستر فعلی در موضوع همگرایی آحاد مردم، رسانه‌ها و حمایت تام و تمام از ملی‌پوشان در چهار بازی مهم پیش رو، بیش از پیش حائز اهمیت به نظر می‌رسد.

3_ فدراسیون فوتبال در حال حاضر در موقعیت تأیید یا تکذیب گمانه‌زنی‌های مطرح شده قرار ندارد.

4_ نتایج پیگیری‌ها و مذاکرات صورت گرفته در باب مباحث مرتبط با سرمربی تیم ملی در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

با توجه به خبرهای غیر رسمی و تکذیب نکردن فدراسیون احتمالا باید منتظر اخراج ویلموتس و بازگشت برانکو به فوتبال ایران باشیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار