کد خبر: ۸۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

بسیج، طلایه دار فتح قله های عزت و افتخار

مهندس بهمن مومنی مقدم

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

پنجم آذرماه سال 1358،حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ،فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر نمودند. در روزهای سخت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،امام راحل به پشتوانه مردم انقلابی و خداجوی ایران اسلامی، زمینه اتحاد و حرکتیهدفمند را فراهم آوردند تا جوانههای انقلاب به ثمر برسد و نقشه شوم بدخواهان بینتیجه بماند.

بسیج مردمی ترین نهاد مقدس جمهوری اسلامی ایران است که حاصل شکل گیری و فعالیت همه جانبه آن،طی 40 سال گذشته، فتح قله های عزت، حماسه و افتخار بوده و نمونه بارز آن در هشت سال دفاع مقدس است که بسیجیان با رشادت، فداکاری و شجاعت ، شهادت را به جان خریده و از تمامیت ارضی و ارزشهای والای انقلاب اسلامی دفاع کردند.

در دوران دفاع مقدس رشادتها و فداکاریهای نیروهای بسیج مردمی در کنار سایر مدافعان این آب و خاک و تحت هدایت امام امت موجب شد که امروز ایران اسلامی از امنیت و ثباتی کمنظیر بهره گیرد.

بسیج مدرسه و دانشگاهی است که در آن با تفکر بسیجی و به مدد دانش، بینش، نوآوری و خلاقیت،بسیج را در حوزه های فرهنگ و سازندگی و پیشرفت کشور طلیعه دار کرده است.

بسیج را باید برخاسته از بطن انقلاب دانست که حق باوری، آزادی و عزت واعتلای ایران اسلامی را معنا میدهد و رمز موفقیت بسیج نیز تلاش خالصانه در راه دفاع و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی است.

حضرت امام (ره) به همگان آموختند که رمز ماندگاری همراهی با مردم است و اساس تشکیل بسیج مستضعفین نیز همین بوده و هست که آرمانهای راستین انقلاب اسلامی در مسیر اتحاد، همراهی با مردم و اعتلای کشور تحقق پیدا میکند.

باعث افتخار است که بسیج مستضعفین امروز متناسب با شرایط روز ،تحت هدایت مقام معظم رهبری در حوزههای فنی و تخصصی و اجرایی و محرومیت زدایی و علمی و پژوهشی، پشتوانه مطلوب و ارزندهای را برای کشور فراهم کرده و از تمام ظرفیتها و امکانات برای خدمت رسانی به نحو احسن استفاده می کند.

ضمن عرض تبریک صمیمانه سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به عنوان سازمانی خلاق، بالنده و پویا ، از خداوند منان توفیق بیشتر همه بسیجیان در راه تحقق آرمانهای انقلاب و امام و رهبری و مطالبات ملت شریف ایران را آرزومندم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار