کد خبر: ۸۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
میزان فروش ریالی ایران خودرو در مقایسه با ماه گذشته رشدی ۷۶٫۵ درصدی را تجربه کرده و از هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان در پایان مهر ماه، به دو هزار و ۴۸۵ میلیارد تومان در انتهای آبان ماه رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  شرکت ایران خودرو اقدام به انتشار گزارش ماهانه عملکرد تولید و فروش خود در آبان ماه امسال کرد؛ میزان فروش ریالی این شرکت در مقایسه با ماه گذشته رشدی ۷۶٫۵ درصدی را تجربه کرده و از هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان در پایان مهر ماه، به دو هزار و ۴۸۵ میلیارد تومان در انتهای آبان ماه رسید.

 

همچنین میزان تولید کلیه خودروهای این شرکت هم در مقایسه با مهر ماه، با رشدی ۵۴ درصدی مواجه شده و از ۲۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه در مهر ماه به ۳۷ هزار و ۵۶۳ دستگاه در پایان آبان ماه رسیده است.

 

در همین راستا تولید گروه خودرویی پژو در این ماه با رشدی ۵۲ درصدی، از ۱۷ هزار و ۶۰۹ دستگاه در مهر ماه به ۲۶ هزار و ۸۹۳ دستگاه در آبان رسید. همچنین فروش این گروه خودرویی هم در آبان ماه با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده و از ۱۷ هزار و ۹۸۸ دستگاه در مهر به ۳۱ هزار و ۵۱۶ دستگاه در آبان رسیده و رشدی ۷۵ درصدی را تجربه کرده است.

 

گروه خودرویی سمند نیز در تولید و فروش نیز رشد مناسبی را در آبان ماه تجربه کرد؛ این گروه خودرویی در بخش تولید با ۱۰۷ درصد رشد از ۳۴۵۰ دستگاه در مهر ماه، به ۷۱۵۹ دستگاه در آبان ماه رسید. این گروه در بخش فروش هم از ۳۸۰۵ دستگاه در مهر ماه، به ۶۸۹۲ دستگاه در آبان ماه رسید و رشدی ۸۱ درصدی را تجربه کرد.

 

کسترش نیوز

2025

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار