کد خبر: ۸۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
در این مقاله آموزشی قصد داریم روش تشخیص ساعت اصل کاسیو را آموزش بدهیم اما توجه داشته باشید با خواندن این مطلب شما می توانید یک دیدگاه کلی نسبت به تمام برندهای ساعت مچی پیدا کنید و راهی برای تشخیص اصلی یا کپی بودن آن داشته باشید.

معرفی کاسیو

کاسیو یک برند ژاپنی است که محصولات الکترونیکی اش زبانزد بوده و تعدادی از محبوب ترین ساعت های جهان را تولید می کند. یکی از محصولات محبوب کاسیو، با نام ساعت «جی شاک» شناخته می شود که در سال 1983 به بازار معرفی شد.

USP (پیشنهاد خاص فروش) این ساعت، در آن زمان این بود که فناوری های پیچیده دیجیتالی را در یک قاب ساعت جا داده بود و هنوز این خاصیت در بین ساعت های روز دنیا از ساعت جی شاک کاسیو الگوبرداری می شود. این ساعت، طراحی شده تا در برابر شوک های مختلفی مقاوم باشد و از یکی از سرسخت ترین ساعتهای دنیا است. برای گردش، مصارف نظامی و ورزش، جی شاک یک گزینه مناسب است.

بدلیل محبوبیتش، محصولات فیک کاسیو در سالهای اخیر مرسوم شده اند و متاسفانه چهره این مارک ساعت معروف را خدشه دار کرده اند. در حالیکه ساعتهای کاسیو با دوام و عمر بالایشان شناخته می شوند، ولی یک ساعت فیک درجه یک هم با ضربه سریعاً فرسوده می‌شوند، چون کیفیت خیلی بالایی ندارند.

اگر میخواهید یک ساعت کاسیوی نو بخرید، بد نیست که ویژگی های یک ساعت اصل کاسیو را بدانید تا موقع خرید تشخیص دهید.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک

به این نکته توجه کنید که کلمه Casio باید در نمای جلویی ساعت عیان باشد. بسیاری از ساعت های تقلبی مثلا به جای ساعت جی شاک (G-Shock) یا پات فایندر (Pathfinder) را روی ساعت حک می کنند، و نام کاسیو که تولید کننده اصلی است را نمی نویسند یا حتی با تغیرات کوچک می نویسند.

شماره مدل را در پشت جعبه ساعت چک کنید که موقع خرید تحویل شما داده اند. بعضی ساعتهای فیک اصلا شماره مدل ندارند، ولی یک ساعت کاسیو اورجینال حتما شماره مدل دارد.

ساعت کاسیو را از یک مکان معروف خریداری کنید. فروشگاه های آنلاین و مغازه داران معتبر معمولا جاهایی هستند که ساعتهای غیر اصلی و فیک در آنها فروخته می شوند. احتمال اینکه یک ساعت اصل را در یک فروشگاه معتبر پیدا کنید، بالاتر است، بعلاوه آنها احتمالا اصالت ساعت مچی شما را گارانتی نیز می کنند.

یکی از روش هایی که میتوان ساعت تقلبی کاسیو را شناسایی کرد، استفاده از دفترچه راهنمای ساعت می باشد. ساعت های کپی سیکو معمولا یک دفترچه که مشخصا انگار عکس برداری شده یا پر از اشتباهات گرامری یا تایپی بوده و یا شماره مدلی که داخل دفترچه قید شده با شماره مدل جعبه ساعت متفاوت می باشد. بنابراین، شناسایی آنها کار سختی نخواهد بود.

همه ساعت های کاسیو شماره مدل را پشت قاب ساعت دارند. پس مطمئن شوید ساعت کاسیوی شما دارای شماره مدل هست. ساعتهای کاسیو تولید محدود همیشه یک سریال نامبر (شماره سریال) نیز در پشت قاب خود دارند.

یک کاری که تولید کنندگان ساعت های کپی می کنند این است که از شماره سریال ها یا مدل های غیر واقعی استفاده می کنند. پس خیلی راحت شما میتوانید با مراجعه به سایت کاسیو یعنی casio.com از بین مدل های موجود در سایت مطمئن شوید که مدل ساعت شما واقعی است.

از روی بسته بندی، جعبه ساعت و متعلقات نیز براحتی میتوان فیک بودن ساعت را تشخیص داد. ساعت GShock فیک دارای جعبه آلمینیومی بوده در حالیکه ساعت جی شاک اصلی در جبه آلمینیومی هست که در یک جعبه مقوایی ضخیم قرار دارد. زیاد نمی توان به این مورد اعتماد کرد، ولی یک سرنخ هایی از اصل بودن ساعت جی شاک کاسیو به شما می دهد.

تگ و راهنمای ساعت نیز اگر یک کاغذ دوبرگه ای باشد که یکطرفش چینی نوشته باشد، گویای تقلبی بودن ساعت است. دفترچه ساعت کاسیوی اصل، یک راهنمای کامل چند زبانه است که همه امکانات ساعت جی شاک یا دیگر مدلهای کاسیو را معرفی می کند.

همچنین می توان پس از خرید ساعت کاسیو، محصول را در سایت کاسیو ثبت کرد که در صورت غیر اوریجینال بودن، همانجا مشخص خواهد شد.

سگک بند ساعت کاسیو نیز یک راه برای تشخیص اصالت ساعت می باشد. سگک ساعت کاسیو براق بوده و کلمه CASIO CHINA در آن مشخص است، در حالیکه ساعتهای کپی یک سگک مات و کلمه CASIO JAPAN روی آنها حک شده است.

پیچ های بکار رفته در ساعت کاسیو نیز یکی دیگر از راههای شناخت اصل بودن ساعت می باشد. ساعتهای اصل جای پیچ عمیق بوده ولی فیک ها پیچ های شکاف سطحی دارند. و پیچ ها همچنین درشت تر می باشند در ساعتهای اصلی.

در مراحل آخر چک کردن اصل بودن ساعت، نور پشت زمینه ساعت را نگاه کنید. رنگ نور در ساعت فیک و اصلی یکسان هستند، ولی شدت نور کمی تفاوت دارد.

عقربه های ساعت نیز یک معیار دیگر هستند، در ساعت های کاسیو اصلی، انتهای عقربه ها با رنگ های دیگری نسبت به بقیه عقربه رنگ می شوند، ولی ساعت کاسیو کپی، همه عقربه یکدست رنگ شده است یا تغیرر رنگ در نیمه های عقربه انجام میگیرد.

در تصویر فوق همانطور که میبینید، زمانی که ساعت روشن می شود و همه سگمنت های نمایش با هم روشن می شوند، ساعت فیک در جایی که فلش نمایش داده، تعدادی نقطه اضافی دارد.

در تصویر فوق همانطور که مشاهده می کنید، سمت راست، نوشته های روی صفحه ساعت فیک کاسیو اصلا قابل خواندن نیست، و همچنین از روی کلمه u کوچک در سمت راست پایین صفحه نیز می توان تشخیص داد آیا ساعت کاسیو اصل هست یا نه. در ساعت کاسیوی اصلی حرف u بسیار ریز چاپ می شود. ولی شرکت هایی که کپی می کنند، نمی توانند نوشته هایی به این ریزی چاپ کنند.

 

نمایندگی رسمی ساعت کاسیو در ایران

اگر شما بدنبال ساعت کاسیو اصل هستید، و نمیدانید از کجا کسب اطلاع کنید، جهت سهولت خرید شما، فروشگاه ساعت اشرافی را به شما معرفی می کنیم و شما می توانید با خیال راحت از آنها ساعت Casio ارجینال خود را خریداری نمایید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار