کد خبر: ۸۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
احتمال حذف باشگاه های استقلال تهران و تراکتور تبریز از لیگ قهرمانان آسیا بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال مدتی قبل اسامی باشگاه‌های دارای این مجوز را اعلام کردند که براین اساس باشگاه‌های سپاهان، ذوب آهن، شهرخودرو، پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور جزء باشگاه‌هایی معرفی شدند که توانستند این مجوز را کسب کنند.

برهمین اساس AFC ساعاتی پیش این باشگاه‌ها را معرفی کرد که در مقابل نام باشگاه‌های استقلال و تراکتور عبارت برای بررسی مجدد مدارک دیده می‌شود.

با این وجود به نظر نمی‌رسد که این ۲ تیم در معرض خطر حذف از رقابت‌های فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا باشند.

شرکت بالنتیک آلمان هرساله تمام مدارک تیم تمام کشور‌های آسیایی را به شکل رندوم مورد بررسی قرار می‌دهد و این بررسی تنها به ایران اختصاص ندارد. اکنون ۲ باشگاه استقلال و تراکتور در فهرست تیم‌هایی قرار گرفته اند که مدارک شان باید بررسی مجدد شود و احتمال دارد در ماه‌های آتی برخی دیگر از تیم‌های کشورمان هم در این فهرست قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید: صدرنشینی پرشور‌ها در رده بندی سایت ترانسفر مارکت


سهیل مهدی، رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ درباره این بررسی مجدد اظهار داشت: با بررسی مجدد مدارک باشگاه‌ها امکان دارد مدارک آن‌ها تائید شود و البته به میزان نقصی که در این مدارک وجود دارد احتمال دارد توبیخ کتبی، جرائم نقدی یا حذف از لیگ قهرمانان آسیا شامل باشگاه‌ها شود.

طبق برخی پیگیری‌های خبرنگار ما ممیزی ناظران این شرکت هم زمان مشخصی ندارد و هر آن احتمال دارد آن‌ها نسبت به نقص مدارک یک تیم اعلام نظر کنند. این ممیزی گاهی در محل باشگاه‌ها انجام می‌شود مانند اینکه اردیبهشت امسال ۴ ناظر آلمانی به ایران آمدند و مدارک برخی تیم‌ها را بررسی کردند. در آن زمان این ناظران پیش از ورود به ایران باشگاه‌های قطری و عربستانی را هم ممیزی کرده بودند. گاهی هم آن‌ها با استقرار در مقر AFC نسبت به مدارک باشگاه‌ها سوال می‌پرسند.

به نظر نمی‌رسد در شرایط فعلی مدارک باشگاه‌های استقلال و تراکتور هم به شکلی باشد که آن‌ها با خطر حذف از لیگ قهرمانان مواجه باشند. ضمن اینکه اگر مشکلی درباره این مدارک وجود داشته باشد، AFC حتی پس از قرعه کشی لیگ قهرمانان و در میان مسابقات هم می‌تواند تیم‌ها جریمه کند.

فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایرانی در جریان ممیزی‌های سال گذشته تذکر‌های زیادی از ناظران شرکت "بالنتیک" به دلیل مواردی مانند نقص ورزشگاه، مطابق نبودن نحوه برگزاری تمرین تیم جوانان باشگاه با تیم بزرگسالان، ممهور نبودن یا امضاء نداشتن برخی اسناد و ... گرفتند، اما تنها موردی که منجر به حذف یک تیم از رقابت‌های آسیایی می‌شود خطای فاحش باشگاه در زمینه‌های مختلف یا تکرار آن است که به نطر نمی‌رسد تراکتور و استقلال چنین مشکلی داشته باشند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار