کد خبر: ۸۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
رئیس پژوهشکده بیمه در مقدمه کتاب چکیده مقالات همایش ملی بیمه و توسعه که امروز افتتاحیه خود را در دانشگاه الزهرا آغاز کرد نوشته است در طول یک دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه از حدود ۱.۲ به ۲.۳۸ در سال ۱۳۹۷ رسیده است یعنی از رشد سالانه حدود ۸ درصد برخوردار بوده است.

وی معتقد است رشد ۸ درصدی سالانه ضریب نفوذ بیمه بیانگر عملکرد خوب بخش بیمه در اقتصاد کشور بوده است.
رئیس پژوهشکده بیمه آورده است مقایسه ضریب نفوذ بیمه کشور با میانگین جهانی که حدود ۶ درصد است و یا مقایسه آن با کشورهایی مانند کره جنوبی که حدود ۱۲ درصد است نشان دهنده وضعیت این چندان رضایت بخش و البته ظرفیت بالقوه عظیمی است که در صنعت بیمه کشور وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه با فرض تداوم نرخ رشد سالانه یک دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه تحقق هدف برنامه ششم که رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصد در سال ۱۴۰۰ است محقق نخواهد شد افزوده است:ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۴۰۰ حداکثر ۲.۷ درصد خواهد بود و به عبارت دیگر صنعت بیمه اگر بخواهد بر اساس الگوی رشد یک دهه قبل خود حرکت کند برای رسیدن به میانگین عملکرد جهانی و هدف ۷ درصدی ضریب نفوذ بیمه باید حداقل ۱۵ سال منتظر بماند.
گفتنی است همایش بیمه و توسعه در صدد بررسی چالش‌ها و راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه در دو روزه پیاپی است هم اکنون این همایش در حال برگزاری است.

نام:
ایمیل:
* نظر: