کد خبر: ۸۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
نائب رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران خبر داد:
مجید نامی نائب رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران در نشست خبری همایش بزرگ کارآفرینان و برندهای صنعت پوشاک گفت: نمایشگاه پوشاک از سال 91 به عنوان فستیوال پوشاک با 30 تولید کننده و برند شروع به کار کرد و امسال در هفتمین سال برگزاری نمایشگاه این تعداد به 134 شرکت و تولید کننده، برند رسیده و فضای محیطی که ما در اختیار داشتیم 1800 متر بوده که امروز به 7400 متر رسید است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، نامی با تاکید بر اهمیت این صنعت گفت: در سالیان گذشته بیشترین آمار از قاچاق در پوشاک بوده که میزان برآورد شده آن بالغ بر دو میلیارد و 600 میلیون دلار است در صورتی که واردات قانونی نزدیک به 60 میلیون دلار بوده است.
مبارزه با قاچاق بحث جدی است که بخش خصوصی همیشه آن را در نظر داشته و دنبال کرده است البته در این رابطه به نتایج نسبتا خوبی هم رسیده است.
متاسفانه مسئولین از توانایی های صنعت پوشاک کشور مطلع نیستند با برند های ما آشنا نیستند ولی این فرصت هست که از این نمایشگاه دیدن کنند و شرکت ها ایرانی را بشناسند و ببینند که تولید کننده ایرانی با چه کیفیتی تولید می کند تا ذهنیت غلطی که در بسیاری از افراد وجود دارد پاک شود.
و با این که تولید کننده گان پوشاک در این 2 سال اخیر تحریم های سختی را تحمل کردن با این حال با علاقمندی برای رشد و توسعه در این صنعت فعال هستند و ما این رشد و توسعه را در کشور شاهد هستیم .
در ادامه دکتر مجید افتخاری عضو انجمن صنایع پوشاک ایران از چالش صنعت پوشاک گفت: صنعت پوشاک سالیان سال بدون کمک و به وسیله توانایی های خود توانسته با کمترین کمک مالی و کمترین استفاده از پول های بانکی اشتغال قابل قبولی ایجاد کند و حتی به بازار های اروپایی ورود پیدا کند ولی متاسفانه برخی بجای کمک به این صنعت با تبر به این تنه درخت ضربه زدند و هر روز این درخت را آسیب پذیر تر کردند.
مجید افتخاری، عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، امروز در نشست خبری با خبرنگاران، کمبود مواد اولیه و نقدینگی را به عنوان مشکلات اصلی صنعت پوشاک کشور مطرح کرد و گفت: با این وجود تاکنون به جز تصمیمات عجولانه و شتابزده از جمله ممنوعیت واردات نخ، پارچه، زیپ و غیره صورت گرفته و در این رابطه، هیچ حمایتی از سوی دولت دیده نشده است؛ در حالیکه در شرایط دشوار کنونی اقتصادی و تحریم‌ها، حفظ منافع ملی، اشتغال، تولید داخلی و ارزش پول ملی باید مدنظر باشد.
وی افزود: علیرغم همه این مشکلات، در همین شرایط شاهد خواب دو تا سه ماهه مواد اولیه در گمرک هستیم که روند تولید را مختل می کند. نکته حائز اهمیت در این میان آن است که افزایش نرخ ارز و ممنوعیت واردات پوشاک به عنوان دو مسکًن در شرایط کنونی اعمال شده و آنگونه که تجربه نشان داده، این موارد هم تا چند سال دیگر مزیت خود را از دست می‌دهند.
به گفته افتخاری، بیش از ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم در صنعت پوشاک وجود دارد که در صورت حمایت دولت و رفع مشکلات، بین دو تا سه برابر قابلیت افزایش خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری حراج‌های متعدد در حوزه صنعت پوشاک تحت عنوان جمعه سیاه گفت: متاسفانه این موضوع منجر به قاچاق و دامپینگ در صنعت پوشاک شده است که در این رابطه، متاسفانه همه صنعت و صنوف با آن همراه شده اند؛ این در حالی است که ارائه تخفیفات ۷۰ درصدی از سوی برخی برندهای خارجی در کشور منجر به قیمت‌شکنی شده و سبب گردیده تا ارائه کالاها با قیمت های غیرواقعی،ضربه شدیدی به صنایع داخلی وارد کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: