کد خبر: ۸۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
معاون اقتصادی آستان قدس رضوی:
مشهد - معاون اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: روش‌های قدیمی در حوزه کسب و کار دیگر امروزه جوابگو نیست لذا باید روش‌های جدیدی در کسب و کار ایجاد و برای تقویت آن برنامه ریزی‌های ویژه‌ای انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا فاطمی امین ظهر امروز در همایش «رویکرد علمی و نوآورانه آستان قدس رضوی در شکوفایی اقتصاد»، که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شده بود، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی به معنای نبود ماشین آلات و امکانات سخت افزار نیست بلکه شامل قوانین و ضوابط محیطی است.

معاون اقتصادی آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید زیر ساخت‌های رقابت پذیری کسب و کار را فراهم کنیم، افزود: روش‌های قدیمی در حوزه کسب و کار دیگر امروزه جوابگو نیست لذا باید روش‌های جدیدی در کسب و کار ایجاد کنیم و برای تقویت آن برنامه ریزی‌های ویژه‌ای انجام دهیم.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد خوراک دام وارداتی است، تصریح کرد: در حوزه تأمین خوراک دام دچار مشکل هستیم در حال حاضر ۷۰ درصد قیمت مواد لبنی و پروتئینی وابسته به قیمت خوراک دام است.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد بذر صیفی جات وارداتی است. دشمن می‌تواند از طریق موارد ژنتیکی به نسل امروزی ما ضربه بزنند. تبدیل موسسه باغات آستان قدس به موسسه تأمین بذر و نهال از جمله اقدامات آستان قدس رضوی در راستای تأمین نهاده‌ها است.

در ادامه محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تاکید رهبری در حوزه اقتصاد استفاده از جوانان در این حوزه است لذا در این میان استفاده از علم و دانش امروز نیز بسیار به جوانان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی با نگاهی نو به الگوهای فرهنگی و رفتاری به اقتصاد، اجتماع و...در پی ایجاد شبکه سازی علمی است، گفت: تغییر رفتار و سبک زندگی می‌تواند در شکوفایی اقتصادی مؤثر باشد لذا به کار گیری سبک و روش‌های جدید برای پیشبرد اهداف بسیار مهم است.

طهرانچی ادامه داد: در آستان قدس رضوی حرم و حریم از اهمیت خاصی برخوردار است، حرم رفتارهای شخصی افراد را شامل و حریم مشمول رفتار افراد خاصی که تاثیرات اجتماعی هستند می‌شود، لذا همه مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و.... تحت تأثیر فرهنگ زیارت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: آستان قدس رضوی نمی‌تواند به روش‌های سنتی اداره شود چرا که با توجه به گستردگی اینترنت همه مسائل هر روز رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد، لذا بسترسازی برای اهداف این مجموعه بزرگ اهمیت دوچندانی دارد.

همچنین مهدی نژادنوری، معاون علمی آستان قدس رضوی در ادامه این همایش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهارکرد: آستان قدس رضوی وظایف گسترده‌ای در حوزه جریان سازی در جامعه دارد که افزون بر وظایف معنوی این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی با استفاده از امکانات امروزی می‌تواند به عنوان الگوی دیگر نهادها باشد، ابراز کرد: با وجود اینترنت مشاغل فراوانی ایجاد شده است که تاکنون وجود نداشته است، لذا آستان قدس رضوی می‌تواند در این زمینه بهره‌بردار و بعد محرک و پیشران در این زمینه تلاش می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار