کد خبر: ۸۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
 سفرهای هوایی برای خیلی از مسافران هیجان انگیز و دوست داشتنی می باشد اما برای تعداد دیگری استرس آور است.

  سفرهای هوایی برای خیلی از مسافران هیجان انگیز و دوست داشتنی می باشد اما برای تعداد دیگری استرس آور است. برای این که بتوانید در ساعت های پروازی از آرامش بیشتری برخوردار شوید و خاطره خوشی را از خرید بلیط هواپیما تجربه کنید، بهتر است این مقاله را مطالعه نمایید. در این مبحث سعی شده است کارهایی را که نباید در هواپیما انجام داد را یاد آوری کنیم. با رعایت این مسائل آرامش بیشتری را حس خواهید کرد.

 

کفش های خود را در نیاورید

اگر فکر می کنید می توانید برروی صندلی خود نشسته و برای راحتی بیشتر کفش های خود را از پا بیرون آورید، سخت در اشتباهید. با این کار ممکن است بوی پای شما دیگران را آزار دهد. فرض کنید همه مسافران داخل هواپیما بخواهند کفش های خود را در آورند. به نظرتان هوای داخل کابین قابل تحمل است؟ در ضمن ممکن است برروی کف هواپیما میکروب و یا اشیا آزار دهنده وجود داشته و موجب بیماری و یا آزار شما شوند.

 

 از آب غیر معدنی استفاده نکنید

در اکثر ایرلاین ها از آب معدنی استفاده می شود ولی هنوز هم در برخی پروازها از مخزن آب هواپیما و تکه های یخی که از آب شیر درست شده اند، استفاده می گردد. از آنجایی که مخزن آب در هواپیما ها ممکن است حاوی باکتری و ویروس باشد، برای حفظ سلامت خود از بطری های آب معدنی استفاده نمایید.

 

لباس های تنگ نپوشید

با پوشیدن لباس های راحت و گشاد می توانید ضمن احساس راحتی و آسایش بیشتر از لخته شدن خون در رگهای پا جلوگیری کنید. حتی برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است در پروازهای طولانی مدت چنددقیقه کوتاه را در راهرو قدم بزنید.

 

لنز نگذارید

به علت خشکی هوای داخل کابین و وجود میکروب ها و آلودگی ها بهتر است در داخل کابین لنز خود را بیرون آورده و از عینک استفاده کنید.

 

تکه های غذای روی میز را نخورید

میزهایی که در جلوی مسافر برای سرو غذا قرار داده شده اند ممکن است حاوی میکروب و آلودگی باشند چرا که معمولا روزی یکبار ضدعفونی می شوند. بنابراین اگر درحین سرو غذا، تکه هایی از آن روی میز افتاد، آن را دور بریزید.

 

نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید

کابین هواپیما به خاطر رطوبت پایین دارای آب و هوای خشک است و همین امر موجب خشک شدن گلوی مسافران می شود. بنابراین بهترین کار نوشیدن آب کافی می باشد. مهمانداران موظفند در طول پرواز تا 16 لیوان آب بنوشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله سفری سالم را از اینجا مطالعه فرمایید.

 

 

چای یا قهوه ننوشید

به طور کلی نوشیدنی های کافئین دار موجب کاهش آب بدن می شوند و نوشیدن آنها در طول پرواز گزینه مناسبی نیست. از آن گذشته قهوه و چای هواپیما از آب شیر درست می شوند و ممکن است آب از کیفیت لازم برخوردار نباشد. قطعاآب معدنی جایگزین مناسبی برای قهوه و چای است.

 

به در سرویس های بهداشتی دست نزنید

سرویس بهداشتی یکی از پرمیکروب ترین مکان های داخل کابین هواپیما می باشد. از این رو بهتر است تا جایی که می توانید در طول پرواز از دستشویی استفاده نکنید اما اگر ناگزیر به استفاده از آن هستید، بهتر است دستهای خود را به خوبی بشویید و در ها و دگمه ها را با دستمال کاغذی لمس کنید و از تماس مستقیم دست پرهیز کنید.

از گفتن مشکل خود به مهماندار خجالت نکشید

مهمانداران برای کمک به مسافران در هواپیما حضور دارند و برای تمامی مسائلی که ممکن است مسافران را درگیر کند، آموزش دیده اند و آماده کمک کردن می باشند. بنابراین لازم است در شرایطی که نیاز به کمک دارید موضوع را با آنها در میان بگذارید.

 

مرطوب کننده پوست یادتان نرود

هوای پرفشار داخل کابین و وجود تشعشات موجب خشکی بیش از حد هوا در هواپیما می باشد. از همین رو بهتر است برای مراقبت از پوست خود و جلوگیری از خشکی آن از لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید.

 

به محض سوار شدن به هواپیما نخوابید

به وفور پیش آمده که مسافران هوایی دچار گوش درد شده اند این موضوع به علت به هم ریختن تعادل فشار هوا در گوش حین برخاستن هواپیما می باشد اگر قبل از بلند شدن هواپیما از زمین به خواب بروید، متعادل کردن فشار و رفع این مشکل سخت می شود. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این موضوع خواب خود را عقب بیندازید.

 

برای تجربه یک سفر راحت و بی دغدغه رعایت نکات ذکر شده ضروری می باشد. اگر قصد سفر های هوایی را دارید، تهیه  بلیط هواپیما به صورت آنلاین یکی از بهترین روش های خرید آسان، سریع و ارزان است. تیک بان به آدرس tikban.com با ارائه انواع بلیط هواپیما شما را در سفرهای هوایی لذتبخش همراهی می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار