کد خبر: ۸۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: مراقب وب سایت های جعلی با موضوع ثبت نام در طرح معیشتی دولت باشید.

هشدار پلیس فتا درباره سایت‌های جعلی ثبت نام بسته معیشتی

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: مراقب وب سایت های جعلی با موضوع ثبت نام در طرح معیشتی دولت باشید.

سرهنگ مصطفی نوروزی در تشریح این خبر اظهار داشت: شهروندانی که موفق به دریافت سبد معیشتی دولت نشده اند، می توانند بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سامانه سبد معیشتی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و یا به سر شماره VEZART-REFA  پیامک ارسال کنند.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه مسئولان امر برای واریز کردن این بسته حمایتی، ساز و کارهای مناسب را در نظر گرفته‌اند بنابر این شهروندان باید نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند و به درخواست‌های غیرمعقول در این زمینه توجه نکنند.

سرهنگ نوروزی بیان کرد: در این خصوص برخی افراد شیاد با ارسال پیامک حاوی لینک وب سایت های جعلی با موضوع ثبت نام در طرح معیشتی دولت اقدام به هدایت افراد به صفحات فیشینگ و کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران با این شیوه به دنبال دریافت شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضا و cvv۲ هموطنان هستند، بیان کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا تصریح کرد : با توجه به افزایش آمار جرایم برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی، شهروندان در اسرع وقت نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف از طریق بانک‌های عامل اقدام و در صورتی که هموطنان به هر دلیلی با ورود به سایت‌های جعلی نسبت به درج اطلاعات کارت بانکی خود اقدام نکردند بایستی بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار