کد خبر: ۸۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
بانک ملی ایران در سال 98 بیش از 11 هزار میلیارد ریال از اموال مازاد خود را واگذار کرده و تعیین تکلیف این اموال، تا حذف از گردونه دارایی های بانک ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، با توجه به تاکید دولت در خروج از بنگاه داری بانک ها و الزام وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی بر فروش اموال مازاد بانک ها، بانک ملی ایران تعیین تکلیف اموال مازاد خود اعم از املاک ملکی و تملیکی و سهام شرکت ها را در دستور کار دارد و در سال جاری 11 هزار و 156 میلیارد ریال از این اموال را واگذار کرده است.
بر اساس گزارش اهم عملکرد و دستاوردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک ملی ایران در سال جاری پیشتاز فروش اموال مازاد بوده است و این واگذاری ها همچنان طی روندی منطقی، قانونی و گام به گام تا پایان سال ادامه دارد.
تعیین تکلیف اموال مازاد بانک ها در راستای عمل به مفاد ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور است و در همین راستا بانک ملی ایران در تاریخ چهارم آبان ماه سال جاری اقدام به برگزاری مزایده کلیه سهام خود در شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (بزرگترین هلدینگ سرمایه گذاری) کرده است.
همچنین نوبت دهم مزایده سراسری فروش اموال تملیکی و مازاد مازاد بانک در سال جاری برگزار می شود که متقاضیان خرید می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت 10 صبح روز 13 آذرماه به بخش مناقصه و مزایده در قسمت اخبار سایت بانک و یا سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir بخش مزایده مراجعه کنند.
ضمنا ارایه پیشنهاد صرفا از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و حداکثر تا ساعت 17 روز 24 آذرماه امکان پذیر است و تاریخ بازگشایی الکترونیکی پاکت ها نیز روز 25 آذرماه خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: