کد خبر: ۸۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: ویلموتس وقتی به ایران آمد قرارداد مالی خوبی با او بستیم که رقم آن ۳ میلیون دلار نیست.

تاج مبلغ قرارداد ویلموتس را اعلام کرد

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: ویلموتس وقتی به ایران آمد قرارداد مالی خوبی با او بستیم که رقم آن ۳ میلیون دلار نیست.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص حواشی اخیر برای تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: در ابتدا به وحید شمسایی به دلیل درگذشت پدرش تسلیت می‌گویم. من می خواهم همه بحث هایی که مطرح شده و قابل اطلاع رسانی است توضیح بدهم.

لوپتگی به دلیل سرطان پدرش ایران نیامد و رنار هم می‌خواست از شهریور سرمربی مان شود

او در ادامه افزود: پس از جام جهانی روسیه و جام ملت‌های آسیا بسیاری اعتقاد داشتند مربی جوان و خارجی برای تیم ملی استخدام شود و هیچکس پس از کی روش توصیه مربی داخلی نمی‌کرد ما با چند گزینه جوان مثل لوپتگی صحبت کردیم، اما او به دلیل سرطان پدرش نتوانست بیاید. من نه، اما برخی دوستان با رنار صحبت کردند، اما او می‌خواست شهریور بیاید، اما باید از خرداد مربی را استخدام می‌کردیم. پس از این‌ها سراغ ویلموتس رفتیم هرچند الان همه دنبال مقصر هستند، اما در آن زمان همه تمجید و استقبال می‌کردند.

تاج: ویلموتس  از تیم ملی فوتبال ایران جدا شده است/ رقم قرارداد او ۳ میلیون دلار نیست/ به طور قطع نمی توان گفت نام سرمربی بعدی چیست

ویلموتس نوزدهمین مربی جهان است

او افزود: ویلموتس نوزدهم مربی جهان است و تیم بلژیک را از رده ۸۳ به رده اول جهان رساند. چهار دوره به عنوان بازیکن و مربی جام‌جهانی بوده و فکر می‌کنم انتخاب درستی داشتیم چراکه او مربی جوانی بود که سابقه سرمربیگری تیم بزرگ و جام جهانی را داشت.

شفاف سازی با افشاگری متفاوت است، اما ۱۶ بند در قرارداد ویلموتس آوردیم تا به مشکل نخوریم

تاج افزود: پس از حضور ویلموتس قرارداد بسیار خوبی بسته شد. برخی مفاد را آورده ام و برخلاف اینکه می‌گویند این چه قراردادی است. من می‌خواهم آن را شفاف سازی کنم. شفاف سازی با افشاگری متفاوت است. ۱۶ بند مانند میزان مرخصی ها، نظارت بر اردوها، نظارت بر تمرینات، تماشای باشگاه‌ها، مصاحبه‌های غیر ضروری را در قرارداد ویلموتس آوردیم تا با مشکل قرارداد کی روش مواجه نشویم.

طرفین نمی‌توانند مبلغ قرارداد را شفاف سازی کنند، اما قرارداد ویلموتس زیر ۲ میلیون دلار است

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ویلموتس وقتی به ایران آمد، قرارداد مالی خوبی با او بستیم که رقم آن ۳ میلیون دلار نیست. در بندی از قرارداد آمده که از سوی طرفین درباره مبلغ شفاف سازی نشود و در بند ۵ قرارداد هم آمده هرکس به هر دلیلی فسخ قرارداد کند طرف مقابل باید تا سه ماه غرامت این فسخ را بپردازد همچنین او باید ۶ هفته در سال مرخصی می‌گرفت. قرارداد ویلموتس زیر ۲ میلیون دلار است.

اینکه بگوئیم رقم قرارداد ویلموتس سه میلیون دلار بوده تشویش اذهان عمومی است

تاج ادامه داد: اگر رقم قرارداد ویلموتس ۲ میلیون دلار باشد و او فسخ کرده باشد باید به ما غرامت بدهد. دروغ گفتن در رسانه ملی درست نیست. درست نیست. برنامه صبح بخیر، شب بخیر، نیمکت، ورزش و مردم، ورزش بی مردم و با مردم مدام به این مسائل پرداختند. اینکه در برنامه تلویزیونی بگوییم قرارداد ویلموتس سه میلیون دلار است و افکار عمومی را تشویش کنیم، درست نیست.

تاج: ویلموتس  از تیم ملی فوتبال ایران جدا شده است/ رقم قرارداد او ۳ میلیون دلار نیست/ به طور قطع نمی توان گفت نام سرمربی بعدی چیست

قرارداد ویلموتس منطقی است و مشکلات قبلی را نداریم

او افزود: حقوق ویلموتس با دستیارانش هم سه میلیون دلار نیست و ضمن اینکه می‌گوییم نباید به او خسارت یا غرامت بدهیم. در قرارداد ویلموتس همه چیز دیده شده بود و از کارشناسانی مانند بیگلری که رئیس کمیته استیناف AFC است، نظر خواهی کردیم. این قرارداد مشکل قرارداد قبلی را ندارد و رقم آن منطقی است. در قرارداد قبلی برای فسخ باید کل پول را می‌دادیم.


بیشتر بخوانید: مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران جدا شد


همانگونه که من اجازه ندارم درباره گرانی گوشت و مرغ حرف بزنم نماینده مجلس هم نباید درباره قرارداد ویلموتس حرف بزند

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان بیان کرد: فوتبال را باید در اختیار مردم قرار بدهیم، اما موظف هستیم جواب نماینده مجلس را هم بدهیم. درست نیست وکیل مردم بدون اطلاع حرف بزند و انتقاد کند. هرکسی ویلموتس و مربی خارجی را بشناسد، بداند ویلموتس سرمربی تیم ملی بلژیک بوده است و این این تیم چه جایگاهی دارد، می‌داند ۵۰۰ هزار دلار منطقی نیست. برخی سرمربیان داخلی و خارجی لیگ مان خیلی بیشتر از این ۵۰۰ هزار دلار یا یورو می‌گیرند. می‌توانم درباره گرانی گوشت، مرغ یا تان حرف بزنم، اما همانگونه که چنین اجازه‌ای به من نمی‌دهند نباید نماینده مجلس هم درباره قرارداد ویلموتس صحبت کند.

تاج افزود: ۲۲ می‌که با ویلموتس قرارداد بستیم در بندی از این قرارداد قید کردیم با مشکل بانکی مواجه هستیم و این موضوع ممکن است در روند پرداخت پول تاثیر بگذارد. او هم ۲ روز وقت خواست تا درباره این موضوع فکر کند. پس از عقد قرارداد هم تحریم‌ها بیشتر شد و اجرای قرارداد از اراده یک طرف خارج شد. هر مربی‌ای پس از اینکه ۲،۳ ماه پولش پرداخت نشود می‌تواند آن را فسخ کند و موضوع جلسات اخیرمان با ویلموتس این است که کدام طرف حق دارد.

تاج خاطر نشان کرد: او برخی بازیکنان لژیونر مان که حتی در لیگ بلژیک بازی می کردند را نمی شناخت. ما با بردن هنگ کنگ، بحرین و کامبوج صعود می کنیم و با توجه به قرارداد ویلموتس در قرارداد سرمربی جدید سود می بریم. بهترین تصمیم را برای تیم ملی می گیریم و باید سراغ مربی ای برویم که از لیگ و فوتبال ایران شناخت کامل دارد. دیگر فرصت آزمون و خطا نیست.

او اظهار داشت: هر کشوری که به جام جهانی می رود ۱۱ میلیون دلار پول می گیرد و برای ما تغییر دادن و تعویض کردن با تفکر سرمربی مهم است. چین و امارات هم که مربیان بزرگی آورده بودند سرمربی شان را تغییر دادند و هر تعویضی انجام می دهیم باید با صدرنشینی شود. باید بپذیریم قدرت ما در یک اقلیم نقش نمی بندد و نمی توان به صورت قطعی گفت نام سرمربی بعدی چیست.

تاج بیان کرد: فشار توپخانه‌ای علیه فدراسیون وجود دارد در حالی که ما با پنج نامزد جزء سه فدراسیون برتر آسیا هستیم. ژاپن نتایج به مراتب بهتری در آسیا نسب به ما گرفته و شایسته صدرنشینی است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب نشدن علیرضا بیرانوند به عنوان مرد سال فوتبال آسیا تصریح کرد: از نظر من بیرانوند بهترین دروازه بان و مرد سال فوتبال آسیا است. فدراسیون فوتبال ایران در مرکز تصمیم گیری آسیا است و یکی از افرادی که باید درباره مسائل قاره نظر بدهد من هستم. اعتقاد دارم برخلاف فدراسیون فوتبال که نباید بهترین می‌شد حق بیرانوند کسب جایزه بود.

او بیان کرد: سرمربی را به موقع انتخاب و معرفی می‌کنیم و زمان را از دست نمی‌دهیم و تا زمانی که اختلاف مان با ویلموتس حل نشود سراغ سرمربی جدید نمی‌رویم، اما این موضوع در روز‌های آتی حل می‌شود.

تاج عنوان کرد: تمام باشگاه‌های ما به دلیل مشکل مالی یکی پس از دیگری منحل می‌شوند و الان هیچ باشگاهی به بازیکن بدهکار نبوده و اکنون در فیفا و AFC پرونده نداریم. این را باید اضافه کنم که ما  برای ۲ بازی با بحرین و عراق هواپیمای اختصاصی گرفتیم و به تیم ملی امیدواریم. در خصوص باشگاه های ایران هم پرسپولیس بسیاری از هزینه هایش را پرداخت کرده و استقلال هم این کار را انجام داده است و حتی فیفا پذیرفت پول پروپئیچ را پرداخت کند، همچنین به اینفانتینو گفتیم چگونه مطالبات شما برای ما زمان دارد، اما اکنون می‌گویید نمی‌توانید پول ایران را بدهیم؛ فوتبال از سیاست جدا است. مسئولی در AFC پرونده استقلال و تراکتور را پیگیری می‌کند، باید مشخص شود چرا مدارک آنهابررسی مجدد می‌شود.

او ادامه داد: با قرارداد IPTV پول خوبی به باشگاه‌ها می‌رسد و امکان ندارد کسی سهمیه کشوری را به کشور دیگر اهدا کند و به سازمان لیگ اعلام کردم میزان درآمدزایی از تبلیغات محیطی را روی سایت بگذارد.مردم، ولی نعمت ما هستند و مسئول باید به موقع پاسخ بدهد.

تاج اظهار داشت: بند ۹ ماده ۲۴ اساسنامه هیئت‌های ورزشی وظایف هیئت‌ها را شرح داده است و طبق آن رئیس هیئت می‌تواند تا زمان برگزاری مجمع آتی رئیس بماند و هیچ رئیس هیئتی نمی‌تواند پس از اتمام دوره اش فردی را تغییر بدهد، فیفا و AFC هم همین گونه رفتار می‌کنند. بعضی وقت‌ها باید صلاحیت نامزد‌ها مشخص شود و به همین دلیل انتخابات تهران به تاخیر افتاد ما نمی‌توانیم به قبل برگردیم و باید با همین روند انتخابات را برگزار کنیم.

او تصریح کرد: فکر می‌کنم وحید هاشمیان مربی بسیار عالی است و روال خوبی طی می‌کند و یکی از معدود تصمیم‌های خوب ما انتخاب وحید هاشمیان بود. اگر بخواهیم برانکو را به ایران بیاوریم باید مشکل او با پرسپولیس حل شود. من نمی‌خواهم آتو به دست وکلای ویلموتس بدهم و آن‌ها بگویند وقتی مشکل قرارداد ما حل نشده است فدراسیون ایران سراغ مذاکره با مربی دیگری رفته است.جایی که نتوان به آن انتقاد کرد مورد احترام مردم نیست، اما خواهش می‌کنم اگر کسی انتقاد دارد به ما هم فرصت جواب بدهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار