کد خبر: ۸۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
آخرین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم
آخرین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که با دغدغه غیبت چهره‌های شاخص دارای قابلیت ریاست مجلس آینده آغاز شد، نیم ساعت قبل از پایان مهلت ثبت نام با ورود محمدباقر قالیباف به وزارت کشور و ثبت نام وی به کار خود پایان داد.

قالیباف در انتخابات مجلس ثبت نام کرد

آخرین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که با دغدغه غیبت چهره‌های شاخص دارای قابلیت ریاست مجلس آینده آغاز شد، نیم ساعت قبل از پایان مهلت ثبت نام با ورود محمدباقر قالیباف به وزارت کشور و ثبت نام وی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، در ساعت اول ، آخرین روز ثبت نام از کاندیداهای مجلس یازدهم حسین مظفر از نمایندگان ادوار مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در وزارت کشور برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی اسفند ماه ثبت نام کرد.

حسین مظفر بعد از ثبت نام در انتخابات با اشاره به اینکه از حوزه انتخابیه تهران داوطلب انتخابات شده است، اظهار کرد: گرایش های سیاسی جامعه معنا ندارد و مرزهای سیاسی فرو ریخته است.

 عبدالحسین روح الامینی، احمد حکیمی پور ،علی صوفی ، محمدعلی افشانی، شهیندخت مولاوردی ، فاطمه راکعی و غلامرضا مصباحی مقدم نیز از جمله چهره‌های سیاسی بودند که صبح امروز در وزارت کشور ثبت نام کردند.

مولاوردی پس از ثبت نام اسخ به این پرسش که آیا هزینه های انتخاباتی خود را اعلام خواهید کرد، گفت: زمانی که در دولت بودم، بندی برای شفافیت هزینه های انتخاباتی را در لایحه جامع انتخابات گنجاندیم ، زیرا معتقدم این مساله ضرورت دارد. تمام گروه ها و جناح ها باید مردم را محرم خود بدانند.

علی صوفی پس از ثبت نام اعلام کرد:من فکر می‌کنم با توجه به جایگاهی که مجلس دارد و نقشی که می‌تواند در اصلاح امور ایفا کند یک اصلاح طلب باید از این ابزار و وسیله برای اصلاح امور استفاده کند.

الیاس نادران ،سید محمد حسین محمدی ، پیمان فروزش، جلال جلالی زاده ، مهدی کوچک زاده ،قدرت الله علیخانی و ابراهیم میرزایی نکو  از نمایندگان ادوار مجلس نیز امروز برای ثبت نام یه ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.

الیاس نادران پس از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم جمع خبرنگاران اظهارکرد: مجلس در سال‌های اخیر جایگاه واقعی خود را ندارد و در نظام‌ حاکمیتی ما نه تنها در راس امور ‌نیست بلکه در جریان بسیاری از امور هم ‌نیست. مجلس خیلی به بازی‌ گرفته نشده و مقصر اصلی این مساله قبل از همه، ریاست مجلس است. ظرفیت مجلس برای دفاع از مجلس، حقوق مردم و نمایندگان فعال نشد.

محمد جواد ابطحی ، حشمت الله فلاحت پیشه ، شهروز برزگر  ، الیاس حضرتی و محمدعلی پورمختار  از نمایندگان فعلی مجلس نیز برای تداوم حضورشان در مجلس یازدهم امروز در وزارت کشور ثبت نام کردند.

محمدجواد ابطحی پس از ثبت‌نام برای انتخابات مجلس در خبرنگاران حاضر در وزارت کشور، اظهار کرد: حرمت امامزاده به متولی آن است، ما بارها به این مسئله در مجلس پرداختیم که اگر بخواهیم بقیه مسائل کشور درست ریل‌گذاری شود مجلس باید توانمند باشد.

حشمت الله فلاحت پیشه پس از ثبت نام در انتخابات اظهارکرد: خیلی از کسانی که برای مجلس آینده نقشه کشیدند اگر وارد مجلس شوند اولین کاری که می کنند این است که از مجمع تشخیص می خواهند سی‌اف‌تی و پالرمو را به مجلس بازگردانند. این شروع سلسله نوسانات چالشی برای کشور است که شبیه آن را در مجلس هفتم شکل دادند؛ البته در آن مجلس نگاه توام با حسن نیت بود. به طور مثال قانون برنامه چهارم را مجلس خواست که برگردانند. اما در شریط فعلی که کشور نیازمند شفافیت است این اقدام به ضرر کشور است و مجمع تشخیص مصلحت باید رای مصلحتی بدهد.

حسن نوروزی هم  پس از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم با دفاع از عملکرد مجلس دهم یادآورشد: برای اولین بار در تاریخ ایران بعد از نود سال دو کتاب قانون تجارت را تصویب و به شورای نگهبان فرستادیم .

الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید پس از ثبت نام  در پاسخ به این پرسش که چرا فکر می کنید مردم دوباره به شما رای می دهند، گفت: مردم هر تصمیمی بگیرند، بالای سر ما هستند. ما خود را عرضه کرده و تصمیم نهایی با مردم است.

پورمختار پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران اعلام کرد:من از حوزه انتخابیه بهار وکبودرآهنگ پا به انتخابات اسفند ماه خواهم گذاشت و هزینه های انتخابات را شفاف اعلام می کنم. من در دوره قبل ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کردم اما این دوره بیش از ۱۰۰ میلیون بنا ندارم هزینه کنم چرا که شناخت کافی هست و ضرورتی به تبلیغات زیاد نیست و با اعلام شماره حسابی در این زمینه روشنگری‌های لازم را انجام می دهم.

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور ظهر امروز اعلام کرد که  تا ساعت ۱۳:۳۰امروز، ۱۱هزار و ۴۰۸نفر در انتخابات ثبت نام کرده اند که یازده درصد زن و ۸۹درصد مرد هستند.

عصر امروز همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با حضور در وزارت کشور، از مراحل ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم بازدید کرد.

قبل از ساعت ۱۶ امروز (شنبه) ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زمان پایان ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس شورای ساعت ۱۸:۰۰ امروز است.

کمیه اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور قبل از ساعت ۱۷ اطلاعیه‌ای از داوطلبان ثبت نام در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خواست به محل ثبت نام فرمانداری تهران مراجعه کنند.

کمتر از یک ساعت باقیمانده تا پایان مهلت ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف در شرایطی که هنوز برای ثبت نام به وزارت کشور نرسیده بود، با صدور بیانیه‌ای  هدف خود از شرکت در انتخابات مجلس یازدهم را تشریح و اعلام کرد :هم و غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به کار در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار می‌دهم.

دقایقی بعد از صدور این بیانیه شهرادار اسبق تهران وارد وزارت کشور شد و کمتر از نیم ساعت مانده به پایان مهلت ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم نامنویسی کرد تا به دغدغه ریاست مجلس آینده پایان دهد.

داوطلبان این انتخابات تا ساعت ۱۸ امروز  فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند.

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار