کد خبر: ۸۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
مديرعامل صندوق تامين خسارتهاي بدني کشور در ديدار با رئيس کل دادگستري استان خوزستان مطرح کرد: افزايش چشم گير تلفات ترافيکي در خوزستان نسبت به سال 97

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومي صندوق تامين خسارتهاي بدني کشور، دکتر جباري و هيئت همراه در سفر به استان خوزستان با رئيس کل دادگستري خوزستان ديدار و ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي صندوق و شعبه خوزستان اين نهاد ، اظهار داشت : در زمينه توسعه فرهنگ بيمه و رانندگي ايمن کارهاي اساسي بايد در استان انجام پذيرد ، متاسفانه در يکساله اخير تلفات حوادث رانندگي در استان افزايش چشمگيري نسبت به سال گذشته داشته است .
مديرعامل صندوق ادامه داد: ورود صدا و سيما ، پليس و دستگاه هاي مرتبط با موضوع حوادث رانندگي به کاهش تلفات و پيشگيري از وقوع حوادث امري ضروري است که اميدواريم بيشتر از گذشته و پررنگ تر اجرايي شود.
جباري به تعامل بين حوزه قضايي در استان ها با صندوق اشاره کرده و افزود : بحمداله با هوشياري و توجه ويژه قضات در مرحله دادسرا و دادگستري نسبت به پرونده هاي کلاهبرداري و پرونده هاي سوري اميد داريم اين روند کاهش پيدا کند و تعامل بيشتري بين دستگاه قضا و صندوق تامين خسارت بدني کشور در جهت شناسايي و بهره مندي مشمولين واقعي خدمات اين نهاد صورت پذيرد.
وي ادامه داد : با تصويب قانون بيمه شخص ثالث مسئوليت هاي صندوق بيشتر از گذشته تبيين و مشخص گرديده است در راستاي همين مسئوليت هاي خطير لازم است با سفر به استان هاي مختلف ديدار با مسئولان عالي قضايي استان ها بتوانيم يک تعامل سازنده و کارساز را اجرايي نماييم.
مديرعامل صندوق تامين خسارت بدني خاطرنشان کرد: جلوگيري از اطاله دادرسي ، سرعت بخشيدن به فرآيند رسيدگي به پرونده هاي صندوق و افزايش همکاري بين حوزه قضايي در استان ها با مديران صندوق از اولويت هاي ما در سفرهاي استاني است.
در اين ديدار حجت الاسلام صادق مرادي رئيس کل دادگستري استان خوزستان نيز طي سخناني از درايت صندوق در حفظ بيت المال تقدير کرده و اظهار داشت : اقدامات صندوق تا حد زيادي از آمال و درد مردم کاسته است و اين سفرهاي استاني با هدق ديدار با مسئولان عالي قضايي استان ها ارزشمند است و ما پشتيبان خدمات ارزنده صندوق تامين خسارت بدني کشور هستيم.
وي ادامه داد: در خصوص توسعه فرهنگ بيمه و ترغيب مردم به تهيه بيمه شخص ثالث قطعا ما حمايت خواهيم کرد چرا که طبق قانون مصوب مجلس خريد پوشش بيمه نامه جهت وسايل نقليه موتوري وظيفه قانوني مردم است، البته در کنار خريد بيمه نامه نقش پليس هم در کنترل و برخورد با وسايل نقليه فاقد بيمه نامه شخص ثالث مهم است.
رئيس کل دادگستري استان خوزستان با اشاره به گزارش مديرعامل صندوق از افزايش تلفات حوادث رانندگي در استان اظهار داشت: جلسه اي با پليس راهنمايي و رانندگي و اداره راه استان خواهيم گذاشت ، نقاط حادثه خيز بايد شناسايي شود و همه نهادهاي مسئول پاي کار بيايند تا اين آمار نگران کننده تلفات کاهش يابد.
حجت الاسلام مرادي در پايان از همکاري مراجع قضائي استان در خصوص دعوت از نماينده صندوق در دادسرا خبر داد و گفت: مساعدت خواهد شد حتما نمايندگان صندوق در پرونده هاي مرتبط حضور داشته باشند

نام:
ایمیل:
* نظر: