کد خبر: ۸۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷

به گزارش شفاف، یکی از محصولات جذاب و پرسروصدای دنیای فناوری بالاخره پس از سال‌ها خبرساز بودن به روزهای پایانی کار خود رسیده است. گوگل اخیرا صفحه پشتیبانی Google Glass Explorer Edition را با اطلاعات تازه‌ای پیرامون آخرین آپدیت این محصول به‌روز کرده است. این آپدیت موجبات قطع خدمات گوگل گلس را از تاریخ ۲۵ فوریه سال آینده فراهم می‌کند. با نصب این آپدیت و رسیدن به تاریخ مذکور دیگر امکان ورود به حساب‌های کاربری گوگل در این دستگاه وجود نخواهد داشت.

از ۲۵ فوریه به بعد، گوگل گلس صرفا می‌تواند برای اتصال از طریق بلوتوث، نصب جانبی اپلیکیشن‌ها و ثبت تصویر و ویدیو با دوربین استفاده شود. اما همان طور که صفحه پشتیبانی گوگل می‌گوید، خدماتی مثل یوتیوب، جیمیل و Hangouts دیگر روی این دستگاه کار نخواهند کرد. به‌علاوه، اپلیکیشن موبایلی MyGlass نیز که به کاربران اجازه مدیریت تنظیمات دستگاه را می‌داد دیگر کار نخواهد کرد.

البته گفتنی است که این موضوع فقط به نسخه اکسپلورر ادیشن گوگل گلس مربوط می‌شود که در سال ۲۰۱۳ برای مصرف‌کنندگان عادی معرفی شد. نسخه Enterprise Edition همچنان به شکل عادی به فعالیت خود ادامه خواهد داد. به عبارت دیگر، گوگل می‌خواهد پشتیبانی از محصولی مصرفی را به پایان برساند که سال‌هاست برای آن بازاریابی نکرده و آن را به صورت عمومی نفروخته است.

گوگل این محصول را به عنوان محصولی مصرفی در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۵۰۰ دلار روانه بازار کرد. در سال‌ها دنیا هنوز آماده کاربرانی نبود که دوربین روی عینک‌شان قرار می‌گذارند و احتمالا حریم خصوصی‌شان را نقض می‌کنند. برخی رستوران‌ها و کافه‌ها ورود این محصولات را به کلی ممنوع کردند و کسانی که از گوگل گلس استفاده می‌کردند با استقبال خوبی از سوی سایر مردم مواجه نشدند.

گوگل در نهایت از خیر نسخه عمومی گلس گذشت و تمرکز خود را روی راهکارهای تجاری این محصول گذاشت. گوگل گلکس اینترپرایز ادیشن در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد و در سال ۲۰۱۹ نسخه مدرن‌تری برای آن معرفی شد. اکنون به پایان دوران نسخه عمومی عینک هوشمند این شرکت رسیده‌ایم.



 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار