کد خبر: ۸۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
وعده جدید مسئولان دولت
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در وعده‌ای جدید از تکمیل این طرح تا پایان سال ۹۹ خبر داد.





علی نبیان در گفت وگو با مهر درباره آخرین وضعیت مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر از سوی سه دستگاه پیگیری می‌شود؛ یکی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که بنیاد مسکن آن را در دست اقدام دارد؛ مسکن مهر شهرهای جدید از سوی شرکت عمران شهرهای جدید در حال ساخت و تکمیل است و سازمان ملی زمین و مسکن نیز موظف به اجرای طرح مسکن مهر در سایر شهرهاست.
وی افزود: پروژه‌های مسکن مهر که در حیطه اختیارات سازمان ملی زمین و مسکن است، با سرعت بالایی در حال ساخت و تحویل به متقاضیان هستند و هر هفته با مدیران کل راه و شهر‌سازی استان‌ها جلساتی برای تکمیل این طرح در شهرهای مختلف برگزار می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: با توجه به اینکه بخشی از پروژه‌های مسکن مهر از سوی تعاونی‌های مسکن احداث و واگذار می‌شود، از نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت کرده‌ایم در جلسات مدیران سازمان ملی زمین و مسکن با مدیران استانی راه و شهر‌سازی حاضر باشند با حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسات شورای مسکن اجتماعی، این فرآیند تسریع شده است.
وی یادآور شد: تأمین منابع پروژه‌ها در حال انجام است و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به تعهدمان عمل کنیم.
معاون وزیر راه و شهر‌سازی تأکید کرد: به جز مسکن مهرهایی که پیشرفت فیزیکی آن زیر ۳۰ درصد است و همچنین پروژه‌ها یا تعاونی‌هایی که درگیری حقوقی دارند و در مجامع قضایی پرونده آنها مفتوح است، این پروژه‌ها مستثنی هستند اما آنهایی که مشکلی نداشته باشند، به سرعت روند ساخت و ساز این پروژه‌ها در حال پیشرفت فیزیکی است.
نبیان با بیان اینکه هر روزه در برخی استان‌ها شاهد جمع‌بندی پروژه‌های مسکن مهر هستیم، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که به استثنای موارد مذکور (دارای پرونده حقوقی و زیر ۳۰ درصد) کل طرح مسکن مهر تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد.
وی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهر‌سازی مبنی بر تلاش دولت برای جمع کردن پروژه مسکن مهر، تصریح کرد: به جز موارد دارای مشکلات حقوقی که از ید اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن خارج است و نمی‌توانیم تا زمانی که پرونده حقوقی آنها بسته می‌شود، کاری انجام دهیم، تلاش می‌کنیم پروژه‌ها را به سمت و سویی ببریم که سریعتر این طرح
جمع‌بندی شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره افزایش وام مسکن مهر گفت: افزایش وام مسکن مهر از ۴۰ به ۴۵ میلیون تومان برای تمام پروژه‌های این طرح در سراسر کشور با پیگیری‌های وزیر راه و شهر‌سازی در شورای عالی پول و اعتبار تصویب و به شعب بانک عامل بخش مسکن ابلاغ شده است. برای تکمیل طرح مسکن مهر در شهر جدید پردیس نیز این افزایش تسهیلات از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و توانسته اعتبار خوبی به پروژه‌ها تزریق کند تا در تکمیل آنها مؤثر باشد.
وی درباره افزایش آورده‌های متقاضیان مسکن مهر گفت: تلاش‌های دولت و مردم برای تکمیل مسکن مهر دو سویه است که هم دولت و هم مردم بتوانند کاری کنند که طرح مسکن مهر جمع‌بندی شود.
گفتنی است اخیرا محمد اسلامی وزیر راه و شهر‌سازی گفته بود: از زمانی که من به وزارت راه و شهر‌سازی آمدم، ۵۰۰ هزار واحد از این طرح باقی مانده بود که تا کنون در یک سال گذشته ۱۵۰ هزار واحد آن به متقاضیان تحویل و ۱۵۰ هزار واحد دیگر نیز آماده واگذاری است ۸۰ هزار واحد نیز مشکل حقوقی دارند که در اختیار تعاونی‌های مسکن است و تکمیل آنها در اختیار دولت نیست و ارتباطی به دولت ندارد؛ تا زمانی که فرآیند قضایی آن تعیین تکلیف نشود، امکان ادامه آن نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار